معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از توزیع مکمل‌های ویتامین D و قرص های آهن برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم از اول آبان ماه بر اساس زمان بندی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 11 October 2020

تابناک فارس به نقل از پانا:احمد علی قهرمانی در کمیته بهداشت، ایمنی و تغذیه با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، ضمن قدردانی از فعالان سلامت که در ایام کرونایی از هیچ تلاشی در راستای سلامت افراد جامعه دریغ نکردند گفت: علوم پزشکی همواره در بحث سلامت دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف اعم از سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان در کنار آموزش و پرورش بوده است و بنا به شرایط این روزها این کمک بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش است گفت: با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا اجرای طرح کوچ در قالب طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با کمک خانواده ها و در منزل انجام می‌شود.

قهرمانی افزود: در این راستا قرار است انجام امور مشاوره ای در زمینه تغذیه و کم تحرکی برای دانش آموزان دارای اضافه وزن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و همکاران آموزش و پرورش به صورت انتشار فایل و دستورالعمل ها در فضای مجازی انجام پذیرد.

وی معلمان را اثرگذارترین قشر جامعه معرفی کرد و گفت: بنا به توصیه آموزش و پرورش معلمان و مربیان باید در حین آموزش مجازی فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی را به دانش آموزان داشته باشند و همان طور که شاهدیم از این فرصت و ظرفیت تا کنون استفاده شده و امیدواریم که تداوم داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با تاکید بر ضرورت استفاده از مکمل های غذایی برای دانش آموزان گفت: خانواده‌ها می توانند مکمل های غذایی را برای فرزندانشان تهیه کنند یا با مراجعه بر اساس زمانبندی و با رعایت پروتکل های بهداشتی از مدارس تحویل بگیرند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه «تغذیه نامناسب و کم تحرکی» از مهترین عوامل در ابتلا به بیماری های واگیر است،گفت: افزایش دانش و نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم را از اهداف اجرای طرح کوچ برشمرد.

محمد علی زارعی افزود: با توجه به حساسیتی که در حفظ سلامت دانش آموزان در شرایط استمرار بیماری کرونا وجود دارد نیازمند مشارکت فعال اولیای دانش آموزان در اجرای طرح (کوچ) هستیم.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح های حوزه سلامت با رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: امسال طرح های حوزه سلامت همچنان با همت همکاران، مشارکت خانواده ها و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اجرا می شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس افزود: با ابلاغیه ستاد کرونا کارکنانی که بیماری زمینه ای دارند بنا به تشخیص پزشک خانواده و اعلام به اداره و مدرسه می توانند از دور کاری استفاده کنند یا مکانی ایزوله در محل کار برایشان در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار