پزشک متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان علی اصغر(ع) شیراز گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ گونه اثری بر روی عدم ابتلای افراد به بیماری کرونا و ویروس‌های سرماخوردگی ندارد.
کد خبر: ۹۰۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 11 October 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:شاهرخ مردانی اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ گونه اثری بر روی عدم ابتلای افراد به بیماری کرونا و ویروس‌های سرماخوردگی ندارد.

وی افزود: دو نوع واکسن آنفلوآنزا با عنوان نوع 4 و 3 وجود دارد که هر دو نوع آن وارداتی است و از کشورهای هلند و فرانسه وارد کشور می‌شود.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: تمامی گروه‌های سنی می‌توانند نسبت به تزریق واکسن نوع 3 هلندی که در کشور ما وجود دارد، برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا اقدام‌ کنند و در صورت وفور واکسن آنفلوآنزا در سطح کشور تزریق آن به همه افراد توصیه می‌شود.

وی درباره میزان تزریق واکسن آنفلوانزا برای نوزادان و کودکان بیان کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای نوزادان زیر شش ماه ممنوع بوده و تنها برای نوزادان 6 ماه تا 2 ساله میزان تزریق این واکسن نصف بزرگسال است همچنین برای کودکان زیر 8 سال که تاکنون واکسن آنفلوآنزا تزریق نشده است در یک‌ ماه دو بار باید برای آنها تزریق شود.

 

مردانی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزا دو نوع A و B دارد اظهار داشت: نوع A این ویروس بیشترین عامل بیماری آنفلوآنزا است و مشکلات تنفسی را برای افراد مبتلا به این ویروس ایجاد می‌کند و واکسن چهار ظرفیتی آنفلوآنزا دوآنتی ژن از نوع ویروس A و دو آنتی ژن از نوع B دارد.
همچنین واکسن سه ظرفیتی آنفلوآنزا دو آنتی ژن نوع A و یک آنتی ژن نوع Bدارد.

وی با تاکید به اینکه بیشترین نگرانی ما نسبت به گونه A ویروس آنفلوآنزا است افزود: بهترین راه پیشگیری از ویروس آنفلوآنزا تزریق واکسن آن است که در صورتی که در اختیار عموم مردم قرار گیرد تزریق آن حدود 80 تا 90 درصد پیشگیری و ایمنی بدن را نسبت به ویروس افزایش می‌دهد.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه واکسن آنفلوآنزا هیچ گونه اثری بر روی ویروس‌های سرماخوردگی و عدم ابتلا به کرونا ندارد و در این زمینه هیچ محافظتی نمی‌کند گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در سطح کشور برای گروه‌های خاص همچون زنان باردار، افراد بالای 60 سال و همچنین کودکان و نوزادان 6 ماه به بالا در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: به دلیل تحریم کشور از سوی آمریکا واردات واکسن آنفلوآنزا با محدودیت قابل توجهی مواجه شده و در حال حاضر تنها به افراد با سابقه بیماری و گروه‌های خاص تزریق می‌شود.

مردانی به شروع تزریق دو هفته‌ای واکسن آنفلوآنزا در بیمارستان حضرت علی اصغر شیراز نیز اشاره کرد و گفت: توصیه ما این است که زنان باردار، افرادی که داروی کورتون مصرف می‌کنند، افراد دیابتی، بیماران مبتلا به نارسایی‌های کبد و کلیه و بیماران آسمی حتما نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار