مدیر مؤسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی (ع) شیراز گفت: امسال ۳۰۰۰ هزار بسته معیشتی به‌جای پخت و توزیع بزرگترین آش صلواتی جهان در روز ۲۸ صفر بین افراد نیازمند تهیه و توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 11 October 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: امسال شیوع ویروس کرونا به عزاداری‌ها رنگ دیگری داد و ارادت مردم مؤمن و ولایتمدار فارس به مکتب سالار شهیدان و اهل بیت (ع) تحت تأثیر کرونا قرار نگرفت.

هر چند با شیوع بیماری کرونا و بر اساس اعلام ستاد مقابله با ویروس کرونا در کشور مکان‌های سربسته از جمله حرم‌ها، زیارتگاه‌ها، مساجد بسته شد، اما به تبع مکان‌های باز امسال پذیرای عزاداران حسینی (ع) بود و دلدادگان حسینی با سیاه پوش کردن خانه‌هایشان، از طریق تلویزیون و فضای مجازی در مراسم‌های عزاداری شرکت کردند.

 

دوستداران اهل بیت (ع) امسال نذری‌های خود را جور دیگری ادا کردند و در قالب بسته‌های معیشتی در این روز‌های کرونایی به یاری افراد بی‌بضاعت و محروم شتافتند.

هر ساله در سالروز رحلت جانگداز رسول اکرم (ص) و شهادت دومین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، روز 28 صفر مراسم پخت بزرگترین آش سبزی جهان در پارک خلدبرین شیراز را داشتیم و امسال به دلیل وجود این بیماری منحوس شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) این کار را در راستای رزمایش مواسات و همدلی به اجرا می‌گذارند.

محمد اسدی مدیر مؤسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی (ع) شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته برای بیستمین سال متوالی با همکاری مردم و خیران 84 هزار کیلو آش سبزی در شیراز پخت و بین مردم توزیع شد.

وی افزود: امسال به دلیل بیماری کرونا، پخت آش نذری در قالب 3000 هزار بسته معیشتی صورت خواهد گرفت و صبح 28 صفر همزمان با وفات رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) بین افراد نیازمند در سطح شهر شیراز توزیع خواهد شد.

اسدی ارزش هر بسته معیشتی را حدود 200 هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: سعی کردیم از همان مواد پخت اولیه آش از جمله عدس، نخود، لوبیا، برنج، روغن، رب گوجه و ماکارونی برای تهیه بسته‌ها استفاده کنیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی (ع) شیراز گفت: عشق و خدمت به اهل بیت (ع) هیچ وقت تمامی ندارد و دلدادگان و شیفتگان اجازه نمی‌دهند ارادتشان نسبت به ائمه اطهار کم رنگ شود.

وی با بیان اینکه توزیع این بسته‌ها در پارک خلدبرین انجام نمی‌شود، عنوان کرد: بسته‌های معیشتی تهیه شده توسط مؤسسات و خانه‌های خیرین بین نیازمندان و افراد محروم توزیع خواهد شد.

مدیر مؤسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی (ع) شیراز در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته نیز بحث سیل در محله سعدی را داشتیم اظهار کرد: با کمک خیران و گروه مذهبی کمیل چند کامیون اقلام خوراکی و 12 کانکس حمام و سرویس بهداشتی را برای افراد ساکن در آن محله خریداری و قرار دادیم و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش تسنیم امسال نیز به دلیل بیماری منحوس کرونا عزاداری‌ها شکل دیگری گرفت و مردم متدین فارس باری دیگر خوش درخشیدند و عشق و محبت خود را به اهل بیت (ع) به گونه دیگری به نمایش گذاشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار