مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از شروع برداشت انار در شهرستان نی ریز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 11 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز با اشاره به شروع برداشت انار در نی ریز، اظهار کرد: سالانه ۶۰ هزار تن انار از ۳ هزار هکتار باغ این شهرستان برداشت می‌شود که از این نظر مقام اول سطح و تولید را در استان فارس به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: امسال به دلایلی از جمله سرمازدگی بهاره و پاییزه، انارکاران با کاهش حدود ۴۰ درصدی محصول انار، مواجه شده اند.

علیرضا بصیری افزود: متوسط عملکرد در باغ‌های این شهرستان ۲۰ تن در هکتار و بالاترین عملکرد در باغ‌های نمونه بیش از ۱۶۰ تن در هکتار است.

او تصریح کرد: عمده‌ترین رقم انار تولیدی نی‌ریز رباب است که به دلیل رنگ دانه (آریل)، درصد فیبر و بریکس بالا (میزان مواد جامد محلول در آب انار)، طعم میوه و رنگ و ضخامت پوست، بسیار بازار پسند بوده و شهرت جهانی دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: انار نی‌ریز علاوه بر مصارف داخلی به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره جنوبی، روسیه، و برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود که زمینه ایجاد ۲ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی موقت را فراهم کرده است.

بصیری با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان، کارخانه‌های صنعتی فرآوری انار نی ریز مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: از جمله تولیدات آن‌ها آب انار، رب، سس، شربت، مارمالاد، ژله، بستنی، ترشی، سرکه و لواشک انار است که با استقبال خوب و ارزآوری برای کشور همراه بوده است.

او ادامه داد: در چند سال اخیر، تولید محصولات سالم و گواهی شده در دستور کار این مدیریت قرارگرفته است بطوری که در سال گذشته اولین گواهی ارگانیک محصول انار فارس در نی ریز و زیر نظر مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) صادر شد که بر اساس آن، انطباق مدیریت فرایند تولید تا عرضه محصول شامل تولید، فرآوری، بازرسی و صدور گواهی، برچسب گذاری و بازاررسانی مواد غذایی ارگانیک، مورد تایید است.

برچسب ها: برداشت ، انار ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار