نماینده فسا با بیان این‌که با یک رصد در بازار خودرو می‌توان متوجه شد، قیمت‌هایی که در بازار مطرح می‌شود بسیاری از اوقات معامله نمی‌شود و فقط برای ایجاد جو روانی است، اظهار داشت: دلال قیمتی را مطرح می‌کنند، بر پایه آن گمانه زنی‌هایی صورت می‌گیرد اما خرید و فروشی را مشاهده نمی‌کنیم؛ همین کار اثر روانی خود را بر بازار می‌گذارد!
کد خبر: ۹۰۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 11 October 2020
به گزارش تابناک فارس: حجت الله فیروزی درباره افزایش و چند برابر شدن قیمت خودرو طی روزهای اخیر و اینکه چرا علیرغم ادعاهایی که از سوی نهادها و ارگان‌هایی مانند دولت و مجلس مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه بر بازار خودرو نظارت وجود دارد اما هر روز یک قیمت در بازار برای خودروها عنوان می‌شود، گفت: ما نمی‌توانیم یک علت را برای گرانی خودرو در نظر بگیریم و بگوییم همین یک علت وجود دارد و برایش درمانی پیدا کنیم؛ چراکه در حال حاضر در بخشی از پشت پرده گرانی خودرو بحث دلالی وجود دارد.
 
نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از فضاسازی‌ها خیلی واقعی نیستند، عنوان کرد: معتقدم برخی از جوسازی‌ها واقعی نیستند و حتی می‌توانم بگویم برخی از عوامل بیرونی برای ناامید کردن مردم و برای اینکه جوی در جامعه ایجاد کنند و اوضاع را نا‌به‌سامان جلوه دهند و مردم را تحریک کنند، دست به این قیمت سازی‌ها می‌زنند.
 
وی بیان این‌که در کنار مسائل اجتماعی، روانی، سیاسی و اقتصادی بحث نقدینگی در افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار است، گفت: اگر بخواهیم از بعد تخصصی به این مشکل بپردازیم، بحث نقدینگی در بازار مطرح است؛ امروز مشاهده می‌کنیم نقدینگی در کشور خوب مدیریت نمی‌شود و هر روز به یک بازار سرازیر می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر یادتان باشد حدود ۲ ماه پیش بیشتر نقدینگی در کشور  به سمت حوزه بورس و سهام رفت و امروز به سمت حوزه خودرو می‌رود و قطعا در آینده نه چندان دور به بازارهای دیگر خواهد رفت! از همین روز یکی از مهم‌ترین کارهایی که دولت باید انجام دهد مدیریت  نقدینگی است و باید به گونه‌ای اقدام کند که به سمتی نرود که تورم زا باشد و  یا اثرات تورمی‌اش کمتر باشد.
 
نمانیده فسا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت اجازه افزایش آنچنانی قیمت خودرو را به کارخانجات خودروسازی نداد و به نوعی آن را مدیریت کرد اما نمی‌توان اثر بازار آزاد را نادیده گرفت چرا که بخشی از قطعات خودرو از بازار آزاد تهیه می‌شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نهادهای نظارتی در افزایش و یا کاهش قیمت‌ها، بیان کرد: بخشی از این موضوع به نظارت‌ها بازمی‌گردد که معتقدم آن مجموعه‌های نظارتی که در حوزه خودور و سایر اقلام نظارت می‌کنند، کارکردهای موثری ندارند. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار