نماینده فسا گفت: معادن باید به افراد اهل واگذار شود تا بتوان از این نعمت خدادادی برای ارزآوری، تامین مواد اولیه موردنیاز کشور و آزاد شدن سرمایه‌های ملی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۰۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 10 October 2020

به گزارش تابناک فارس: حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت معادن حبس شده در کشور، گفت: از 10 هزار معدن موجود در کل کشور حدود 4 هزار معادن غیرفعال بوده و حبس شده است زیرا برخی افراد علیرغم اینکه معادن را به نام خود ثبت کرده و پروانه بهره‌برداری دریافت کردند اما اقدامی در راستای استفاده از این پتانسیل انجام ندادند و تنها اوراق مربوط به بهرداری از معادن در بازار توسط دلالان معامله می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که درآمد معادن می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است افرادی که معادن را حبس کرده و از آن استفاده‌ای نمی‌کنند را ملزم کند، ظرف مدت مشخصی معادن را فعال کرده یا به دیگری واگذار کنند.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معادن باید به افراد اهل واگذار شود تا بتوان از این نعمت خدادادی برای ارزآوری، تامین مواد اولیه موردنیاز کشور و آزاد شدن سرمایه‌های ملی استفاده کرد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به اکتشاف در حوزه معادن، اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای اکتشاف در حوزه معدن باید یکی از اولویت های وزارت صمت باشد چراکه گسترش دایره مطالعات و اکتشافات می‌تواند به استفاده بهتر از پتانسیل معادن کمک کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای آنها را یکی دیگر از راهکارهای استفاده بهتر از معادن دانست و در تشریح وضعیت معادن استان فارس گفت: به دلیل اکتشافات و مطالعات محدود در استان فارس بسیاری از معادن ناشناخته مانده است بنابراین کارخانجات ناچارند مواد اولیه موردنیاز خود را علیرغم اینکه در استان موجود است، از سایر شهرها وارد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار