معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتلای ۲۹ هزار و ۴۱ نفر در شیراز به بیماری کروناویروس خبرداد.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 10 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:دکتر عبدالرسول همتی از انجام بیش از ۳۱۰ هزار مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون برابر با نوزدهم مهر خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای ۶۱ هزار و ۳۵۱ نفر به قطعیت رسیده است.

وی گفت: از این تعداد، ۲۹ هزار و ۴۱ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون دو هزار و ۳۷۵ مورد؛ مرودشت هزار و ۷۲۷ مورد؛ داراب هزار و ۱۳۳ مورد؛ کوار هزار و ۳۴ مورد؛ آباده ۹۷۰ مورد؛ لامرد ۸۴۰ مورد؛ زرین دشت ۸۲۸ مورد؛ فیروزآباد ۸۰۴ مورد؛ قیروکارزین ۷۶۱ مورد؛ ممسنی ۷۵۶ مورد؛ سپیدان ۵۶۷ مورد؛ استهبان ۵۳۰ مورد؛ اقلید ۵۱۹ مورد؛ فراشبند ۵۰۷ مورد؛ خرم بید ۵۰۰ مورد؛ زرقان ۴۹۴ مورد؛ مُهر ۴۹۲ مورد؛ کوه چنار ۴۷۸ مورد؛ پاسارگاد ۳۷۶ مورد؛ نی ریز ۳۲۰ مورد؛ رستم ۲۷۴ مورد؛ ارسنجان ۲۲۶ مورد؛ بیضا و خرامه هر کدام ۲۰۲ مورد؛ بوانات ۱۹۲ مورد؛ سروستان ۱۷۸ مورد؛ سَرچهان ۸۶ مورد و بختگان ۸۳ مورد مثبت را از ابتدای شیوع تاکنون شناسایی کرده اند و بقیه موارد مربوط به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی دیگر استان است.

دکتر همتی با اعلام اینکه هم اکنون بیماران مشکوک و یا علامت دار که در مراکز درمانی استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع هزار و ۱۴۳ بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا، ۱۲۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی از بهبودی ۵۵ هزار و ۲۵ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری در استان فارس و اینکه بیش از نیمی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند، هشدار داد: این بیماری به سرعت در حال انتشار است و پیر و جوان را نمی‌شناسد؛ به طوری که برخی از جانباختگان، حتی دارای بیماری زمینه‌ای نبوده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست این بیماری را جدی بگیرند و ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار