مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس، گفت: نماز جمعه هجدهم مهرماه ۹۹ در شیراز و ۳۷ شهر دیگر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود
کد خبر: ۹۰۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 08 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، بیان داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۴ شهرستان از جمله شیراز، ارسنجان، آباده، سپیدان، بوانات، خرم‌بید، کازرون، خفر، پاسارگاد، فسا، جهرم، استهبان، مرودشت، کوار و توابع این شهرستان‌ها (در مجموع ۳۸ شهر) همچنان در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.

وی افزود: نماز جمعه در ۳۸ شهر دیگر این استان که در وضعیت سفید یا زرد هستند، با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

ملک‌مکان از تمام نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
ملک‌مکان، همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز (شانزدهم مهرماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.
به گفته سیما سادات لاری، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۳ هزار و ۸۴۴ نفر رسیده است، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

برچسب ها: نماز جمعه ، کرونا ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار