مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با انجام کشت قرار دادی کدوی تنبل (Pumpkin) در این شهرستان، محصول تولیدی به کشور روسیه و عراق صادر خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 07 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی همتی  تصریح کرد: بیش از ده هکتار از اراضی منطقه دشت لار این شهرستان به کشت کدو تنبل اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود بالغ بر ۷۰۰ تن از این محصول تولید و به مقاصد مورد نظر ارسال شود.

به گفته او، کشور‌های امارات، افغانستان، قزاقستان، کویت، عمان، مالزی و قطر از دیگر عمده کشور‌های خریدار انواع کدوی تولیدی در ایران هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت کدوی تنبل به صورت بذری انجام و با سیستم نواری آبیاری می‌شود، افزود: بر اساس بازدید مسئول پهنه و گزارش‌های واصله این مزارع از اواسط آبان ماه آتی آماده برداشت خواهند بود.

همتی با بیان اینکه اجرای طرح‌های خلاقانه و اقتصادی در تمامی پهنه‌های کشاورزی این شهرستان در دستور کار است، اظهار کرد: کشت قرار دادی و دارای بازار هدف از پیش تعیین شده در جلوگیری از هر گونه ضرر کشاورز بسیار موثر و راه گشای کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین؛ یکی از راه‌های کسب موفقیت در صادرات محصولات کشاورزی و تولیدی را شناسایی بازار هدف و نیاز‌های آن دانست.

او کمیت، کیفیت و تنوع محصول را از معیار‌های توسعه کشاورزی عنوان و ابراز کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ محصول زراعی در شهرستان قیروکارزین کشت می‌شود که شناسایی ارقام متنوع و متناسب با وضعیت آب و هوایی منطقه بسیار مهم خواهد بود.

قیروکارزین با تولید سالیانه بیش از ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار