فریدون عباسی دوانی با صراحت تاکید کرد: ما به هیچ وجه در مقابل مردم نیستیم و همراه و یار آنها هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 07 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در چهارمین همایش ائمه جمعه فارس  در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل این جلسات و گفتگوهایی که صورت می گیرد، موجبات رحمت و برکت را فراهم می‌آورد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده که سرنوشت امت در گرو دو گروه است که اگر شایسته باشند، امت به صلاح شده و اگر ناشایست باشند، امت به فساد و تباهی می رود و فقها و امرا دو گروهی هستند که پیامبر به آنها اشاره کرده و بنابراین مسئولیت ما در این راستا سنگین است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تایید وجود فقه از زمان پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد: فقه به معنای اصطلاحی بوده است، اما نه به خاطر اینکه بگویید این اصطلاح حقیقت شرعی بوده است، بحث تاریخی است، قبل از اسلام ادیانی وجود داشته که یکی از آنان دین یهود بوده و فقه نیز دارند.

وی با بیان اینکه دین یهود نسخ شده، گفت: پیش از ظهور دین اسلام نیز عالم دین بوده و ما همچون سایر ادیان فقه اسلامی داریم و البته مسیحیت فقه ندارد.

امام جمعه شیراز با ذکر اینکه اگر عالم دین صالح باشد، جامعه به صلاح خواهد آمد، تصریح کرد: از زمان پیامبر عالمان دین حاضر بوده و از آن زمان تکلیفی بر گردن ما عالمان دین وجود دارد که لباس علم را پوشیده ایم.

وی مطرح کرد: روحانیت باید متناسب با روز فعالیت های خود را افزایش دهند، صلاح کار امروز را باید تشخیص دهیم و به آن عمل کنیم، باید همسو با مقام معظم رهبری عمل کنیم، باید همراه ولایت باشیم نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر حرکت کنیم، وظیفه ما در قبال ولی امر اطاعت کردن است، نباید خلاف جهت گیری مقام معظم رهبری عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تصریح اینکه برای تطبیق حکم به موضوع به افزایش اطلاعات نیاز داریم، اضافه کرد: باید برنامه اقتصادی را بدانیم تا مدیریت راهبردی را انجام داده باشیم، لذا تلاش می کنیم که بانک اطلاعاتی در زمینه مسائل راهبردی داشته باشیم، تا ائمه جمعه به راحتی بتوانند اطلاعات لازم را دریافت کنند.

راهبردهای مجلس برمبنای دیدگاه رهبری

رئیس مجمع نمایندگان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه مجلس برمبنای میثاقی که با مردم و رهبر انقلاب بسته با راهبردهای مشخص و کلان درحال حرکت به سمت جلو می باشد و این روال ادامه خواهد داشت، اذعان داشت: سیاست های نظام برگرفته از سند چشم انداز و دیدگاه های رهبری می باشد که بهترین راهبرد مجلس است.

ابراهیم عزیزی افزود: رسیدن به فهم مشترک از اولویت های مجلس می باشد و مجلس تلاش دارد با پرهیز از حاشیه ها براساس راهبرد سیاست های رهبری به پیش برود.

وی درخصوص چالش ها و دغدغه های مجلس یازدهم بیان کرد: باوجود تمامی تلاش ها و کارهایی که صورت می گیرد اما با بی انگیزگی برخی مدیران و مسئولان و رهاشدگی سیاست های اجرایی روبرو هستیم که به معضلی بزرگ برای کشور تبدیل شده است.

عز یزیادامه داد: لجاجت و سماجت بر تصمیمات، عدم توجه به قوانین و اسناد بالادستی و کرونا از جمله دیگر مشکلات و دغدغه های مجلس یازدهم می باشد که درکنار ناهماهنگی ها و کم توجهی ها کار را مقداری سخت کرده و در عین حال مجلس برای غلبه بر چالش ها تلاش می کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با بیان اینکه با درک درست از مشکلات و تبعیت از فرامین رهبری و همچنین با عمل به وعده ها و مطالبات مردم امیدوار به بازسازی اعتماد عمومی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به طرح ها و لوایحی که در همین عمر کوتاه در صحن مطرح شده، تصریح کرد: با هماهنگی و همدلی همه دستگاه ها و مردم مجلس می تواند راهبردهای خود را به نحو مطلوبی پیش ببرد.

وی در توضیح مهم ترین طرح ها و لوایح مجلس یازدهم تاکنون اشاره داشت: با تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی، دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانه وارد بازار می شود که این تعداد می تواند ۱۰ میلیون نفر را دارای سرپناه نماید.

تیتر سایر طرح ها و لوایح مهم مجلس در عمر کوتاه خود تاکنون به گفته ابراهیم عزیزی عبارت از جهش تولید مسکن، کلیات قانون جهش تولید ، تامین کالاهای اساسی، قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، لایحه دولت مبنی بر افرایش سرمایه های دولتی و طرح هایی در حوزه راه، آب، گاز و برق است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه پنج هزار و ۳۳ پروژه ملی و استانی در حوزه های عمرانی، صنعتی و اقتصادی دراستان فارس داریم، خاطرنشان کرد: برای تکمیل و بهره برداری از کل پروژه های استان فارس رقمی در حدود ۲۳۷ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار و بودجه لازم دارد.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی و همدلی فارس می تواند در ریل خود قرار گیرد، گفت: در تلاش هستیم با بهره گیری از ظرفیت های دولت و بخش خصوصی پروژه های استان را فعال و به انجام برسانیم.

مجلس درمقابل مردم نیست

رئیس کمیسیون انرژی مجلس چهارمین همایش ائمه جمعه گفت: با طرح پیشفروش نفت می خواستند مجلس را در مقابل گشایش اقتصادی بگذرانند و بار را به دوش دولت بعد بیندازند که با تدبیر رهبر تصمیم به جلسه سران سه قوه واگذار شد.

فریدون عباسی دوانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده عنوان کرد: برخی از جایگاه و پست خود برای کارهای تبلیغاتی جهت انتخابات سال آینده استفاده می کنند که ما جلوی آنها ایستاده ایم.

وی با صراحت تاکید کرد: ما به هیچ وجه در مقابل مردم نیستیم و همراه و یار آنها هستیم.

ساخت یک میلیون مسکن در چهار سال آینده

رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز با ذکر اینکه بیش از چهار میلیون واحد مسکونی برای تعادل عرضه و تقاضا در کشور نیاز داریم، بیان کرد: با ارائه زمین رایگان، تسهیلات ارزان و مصالح با قیمت مناسب مقدمات ساخت مسکن را فراهم خواهیم کرد و برنامه داریم در چهار سال متوالی حداقل یک میلیون خانه در کشور ساخته شود.

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به پروژه های نیمه تمام با عمر بالای ۱۰ سال گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام با عمر بالای ۱۰ سال در کشور به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد که به همین منظور باید نقدینگی کشور را به سمت پروژه های مذکور هدایت کرد.

وی درخصوص پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان اظهار داشت: این پروژه عظیم که ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد، سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که به موجب آن مسیر مذکور دو ساعت کوتاه‌تر خواهد شد.

رضایی همچنین با اشاره به پروژه های راه آن هن نیز عنوان کرد: راه اهن اقلید به یزد و مشهد با کوتاه کردن چهار ساعته مسیر سال آتی به بهره برداری خواهد رسید و پیگیر راه اهن شیراز به بوشهر و شیراز به بندر عباس نیز هستیم.

لزوم توجه به مدیریت انقلابی و جهادی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هم با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به دنبال امنیت غذایی هستند که برای تحقق آن باید سازوکاری را تعیین نمود، تصریح کرد: اولین شرط امنیت غذایی خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی و در اولویت محصولات استراتژیک ازجمله گندم می باشد.

محمدجواد عسکری همچنین گفت: با دقت، نگاه و مدیریت انقلابی و جهادی براحتی تولیدات کشور را می‌توان افزایش داد تا دیگر نیازی به وارادات نباشد و در مجلس یازدهم به دنبال نهادینه کردن این مهم هستیم.

فقر فرهنگی نتیجه فقر مالی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این همایش با بیان اینکه جامعه در این برهه بیش از هر زمانی به آرامش و اتحاد نیاز دارد، اذعان داشت: باید موضع ما تعامل با یکدیگر از جمله تعامل با دولت باشد اما از هیچ تلاشی برای مردم کوتاه نخواهیم آمد.

محمد مهدی فروردین با ذکر اینکه دلیل فقر فرهنگی به فقر مالی برمی گردد، عنوان داشت: تمام دغدغه ما در مجلس حل مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان می باشد و برای آن در حال تلاش هستیم.

نماینده شهرهای فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین سه طرح ساماندهی پیامرسان های اجتماعی، قانونمند کردن صداوسیما و فرزندآوری را سه طرح مهم کمیسیون فرهنگی در مجلس اعلام کرد که در دست پیگیری می‌باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار