رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه برخی ناهماهنگی‌ها و کم توجهی و سماجت بی مورد کار را سخت کرده اما در عین حال مجلس تلاش دارد با غلبه بر چالش‌ها مسیر خود را مستقیم به پیش ببرد.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:ابراهیم عزیزی سه‌شنبه ١٥ مهر در چهارمین همایش ائمه جمعه فارس با بیان اینکه ما در مجلس یازدهم عهد بستیم که بر مبنای فرامین رهبری حرکت کنیم، گفت: رویکرد نمایندگان مجلس اتخاذ سیاست‌های نظام اسلامی بر مینای سند چشم انداز و دیدگاه رهبری است که این سیاست، می‌تواند بهترین راهبرد باشد.

او با تاکید بر این که رسیدن به یک فهم مشترک از راهبردهای اساسی مجلس است، افزود: تلاش مجلس بر این است تا با پرهیز از حاشیه و حاشیه سازی‌ها براساس راهبرد سیاست‌های مقام معظم رهبری و فهم ‌مشترک نمایندگان حرکتی تاثیرگذار را پیش ببریم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس، غلبه بر عرصه‌های دشوار در سیاست‌های خارجی و داخلی را از دیگر اولویت‌های مجلس یازدهم خواند و خاطرنشان کرد: امروز علی‌رغم همه تلاش‌ها در بخش‌های مختلف با برخی رها شدگی سیاست‌های اجرایی روبه رو هستیم و از این رو کم تحرکی مدیران و برخی از مسئولان به یک مشکل جدی بدل شده است.

عزیزی لجاجت و سماجت برخی از مسئولان و تصمیمات اشتباه را یک چالش پیش روی مجلس دانست و اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا مشکلات جدی ایجاد کرده که از جمله آنها عدم تامین درامدها و منابع مالی مورد نیاز برای برنامه‌هایی است که مجلس بر اجرای آنها اصرار دارد.

به گفته او، برخی ناهماهنگی‌ها و کم توجهی و سماجت بی مورد کار را سخت کرده اما در عین حال مجلس تلاش دارد با غلبه بر چالش‌ها مسیر خود را مستقیم به پیش ببرد.

تلاش برای بازگرداندن اعتماد عمومی

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بازگرداندن اعتماد عمومی از اولویت‌های نمایندگان است، چرا که اعتماد مردم کم شده و مجلس با پیگیری مصرانه و ایستادگی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با تبعیت از فرامین رهبری به دنبال این است که این اعتماد را بازسازی کند و دیوار بی اعتمادی را کاهش و اعتماد را ارتقا دهد.

عزیزی گفت: اصلاح ساختارهای درونی مجلس و استفاده از ظرفیت کمیسیون‌ها و کمیته‌ها و تلاش برای تحقق شفافیت سیستمی، ارتباط مستمر با مردم با نخبگان و صاحب نظران از جمله راهبردهای مجلس یازدهم است.

او با بیان اینکه مجلس یازدهم طی چند ماه گذشته تاکنون طرح‌ها و قوانینی را تصویب کرده که تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی را از مهمترین آنها دانست و افزود: این یک تصمیم شجاعانه بود که می‌تواند حداقل ۱۰ میلیون نفر را صاحب مسکن کند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس، بررسی طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی و بررسی لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های دولتی را از دیگر مواردی عنوان کرد که با تبدیل آنها به قانون شاهد اثرات مثبتی خواهیم بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان تلاش خواهد کرد تا با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، پروژه‌های معطل مانده را فعال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار