معاون گردشگری و امور زائرین استاندار فارس گفت: برگزاری پیاده روی اربعین در استان کاملا ممنوع بوده و هیچگونه مجوزی برای پیاده روی اربعین صادر نمی شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:سید علی‌نقی طبیب لقمانی بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا امسال هیچ گونه مجوزی برای پیاده روی اربعین صادر نخواهد شد و این امکان وجود ندارد که امسال همچون سالیان قبل نسبت به برگزاری پیاده روی اربعین اقدام کرد.

وی اضافه کرد: دولت عراق بر اساس اعلام رسمی که داشته امام به علت شیوع بیماری کرونا از پذیرش زائران اربعین امتناع کرده و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز بر عدم برگزاری این مراسم مذهبی به علت شیوع بیماری کرونا تاکید کرده است این در حالی است که موکب هایی که سالیان گذشته در طول مسیر فعالیت می‌کردند نیز در درون استان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و نسبت به اجرای رزمایش کمک مومنانه در استان مبادرت می‌ورزند.

لقمانی تاکید کرد: هیچ تخلفی تاکنون در استان فارس در خصوص پیاده روی اربعین صورت نگرفته و دستگاه‌های مربوطه نیز توانسته‌اند مدیریت خوبی در خصوص کنترل زوار داشته باشند این در حالی است که تنها ۲ مورد فراخوان در فارس وجود داشته که در کوتاه‌ترین مدت از مراجع قضائی نسبت به رسیدگی به این پرونده‌ها اقدام شده است.

پیشتر عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرده بود هیچیک از شرکت‌های مسافرتی مجوزی برای برگزاری پیاده روی اربعین نخواهند داشت و دولت عراق نیز از صدور روادید امتناع کرده است.

کد خبر 5041443

برچسب ها: کرونا ، پیاده روی ، اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار