در سال‌های اخیر و به خاطر انتشار تصاویری از مریخ، وجود اشیا و سنگ‌هایی که شبهاتی درباره دست‌ساز بودن آن‌ها مطرح شده بود، بسیار افزایش یافته است
کد خبر: ۹۰۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 05 October 2020

به گزارش تابناک فارس: در ادامه، مروری خواهیم داشت بر معروف‌ترین و البته جنجال‌برانگیزترین عکس‌هایی که از کره مریخ توسط مریخ‌نوردها ثبت شده است. تصاویری که سوالاتی را در ذهن شماری از افراد ایجاد کرده که آیا این اشیا ساخته‌ دست موجودات فرازمینی است؟ شایان ذکر است که ناسا در قبال تمام تصاویر منتشر شده از مریخ، یک موضع مشخص دارد و تمام این تصاویر را متعلق به قطعه سنگ‌هایی می‌خواند که در اثر شرایط موجود، شبیه اشیا و موجوداتی شده‌اند که در زمین وجود دارند. حال باید دید که یافته‌های بعدی دانشمندان چه حقایقی را در اختیارمان قرار خواهد داد و در صورتی که انسان قادر باشد پا روی مریخ بگذارد، یقینا واقعیت‌های بسیاری را در این خصوص دریافت خواهیم کرد.

 

کد مورس

در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ مدارگرد شناسایی مریخ(MRO – Mars Reconnaissance Orbiter) تصویری ثبت کرد که سبب حیرت دانشمندان شد. ناسا موفق به کشف یک پدیده عجیب و غریب و زیبا در شن‌های مریخ شد؛ این پدیده یک میدان تپه‌ای قابل توجه بوده که شبیه به کد مورس می‌باشد. 

سنگ شبه صورت

فضاپیما وایکینگ ۱ ناسا یکی از اولین مأموریت‌های موفق بود که موفق به فرود بر روی مریخ شد. این عکس توسط دوربین‌های این فضاپیما در سال ۱۹۷۶ گرفته شده است. همانطور که در تصویر نمایان است یک سنگ در مرکز تصویر قرار دارد که همانند صورت است و دیگر سنگ‌ها نیز ظاهری همانند خرگوش و دو مجسمه زنانه دارند.

 استخوان ران در مریخ

28 تصویر ناسا از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ ؛ چه رازی پشت پرده سیاره سرخ پنهان شده است؟

یکی دیگر از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ به کشف استخوان ران انسان در این سیاره تعلق دارد! مریخ‌نورد کنجکاوی در سال 2014 عکسی را به زمین مخابره کرد که یک سنگ بسیار عجیب و غریب را نشان می‌داد. این قطعه سنگ، شباهت غیرقابل باوری به استخوان ران انسان دارد! دانشمندان به وضوح توضیح دادند که این کشف عجیب و غریب، در واقع قطعه سنگی است که به علت فرسایش‌های بادی و آبی به این شکل درآمده و ارتباطی با استخوان بدن انسان ندارد!

 جزایر بیسکوئیت وافل در مریخ

28 تصویر ناسا از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ ؛ چه رازی پشت پرده سیاره سرخ پنهان شده است؟

مدارگرد شناسایی مریخ در اواخر سال 2014 تصویری را به ثبت رساند که جزیره‌ای را در شکل و شمایل یک بیسکوئیت وافل به نمایش می‌گذارد! این جزیره که وسعتی 2 کیلومتری دارد، در حوالی منطقه گدازه‌های آتش‌فشانی شکل گرفته است.

 زنی در مریخ

28 تصویر ناسا از اجسام عجیب بر روی سیاره مریخ ؛ چه رازی پشت پرده سیاره سرخ پنهان شده است؟

 این تصویر که توسط مریخ‌نورد کنجکاوی در سال 2015 به ثبت رسید، سر و صدای بسیاری را از سوی نظریه‌پردازان موجودات بیگانه به راه انداخت. شی کوچکی که در دایره قرمز رنگ این تصویر مشاهده می‌شود، به مجسمه یک خانم با لباس شباهت دارد.

برچسب ها: مریخ ، آدم فضایی ، کهکشان ، ناسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار