عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مشکلات حوزه اقتصاد و تولید نتیجه شلختگی‌ها و بی انضباطی‌ها در بخش اجرایی است گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید سرمایه‌های مردم به بخش تولید هدایت شود.
کد خبر: ۹۰۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 04 October 2020

تابناک فارس به نقل اجهش تولیدز فارس:جعفر قادری نماینده مردم شیراز  با بیان این که مشکلات حوزه اقتصاد و تولید نتیجه شلختگی‌ها و بی‌انضباطی‌ها در بخش اجرایی است گفت: سرمایه‌های مردم به جای سرازیر شدن به این بازار و آن بازار باید جذب بازار تولید شود تا اقتصاد کشور سامان یابد.

وی افزود: دولت یک بار برای کاهش قیمت ارز، ارز را به این بازار تزریق می‌کند، یک بار برای کاهش قیمت خودرو، خودرو عرضه می‌کند و...

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: واقعیت این است که همه این مشکلات اقتصادی به خاطر تورم افسارگسیخته در کشور است و مردم برای حفظ قدرت خرید خود و پولشان سعی می‌کنند با خرید این کالا و آن کالا ارزش پول خود را حفظ کنند.

قادری اضافه کرد: به همین خاطر وقتی ارز به بازار دلار و ارز تزریق می‌شود مردم برای حفظ ارزش پولشان دلار خریداری می‌کنند و در خانه نگهداری می‌کنند، وقتی خودرو عرضه می‌شود خودرو می‌خرند و انبار می‌کنند و وقتی مسکنی ساخته می‌شود به عنوان یک کالای سرمایه‌ای خالی نگه داشته می‌شود و تأثیری بر بهبود شرایط ندارد؛ چراکه نگاه مردم به همه اینها نگاه به یک کالای سرمایه‌ای است و نه وسیله و سعی می‌کنند با خرید دلار و خودرو و خانه ارزش پولشان را حفظ کنند نه این که نیازشان برطرف شود.

وی افزود: به جای این کارها باید پولی که در اختیار مردم است به سمت تولید هدایت شود؛ چراکه در این صورت است که با راه افتادن چرخ تولید مشکل بیکاری نیز حل می‌شود و با مشغول به کار شدن افراد می‌توان از آنها مالیات گرفت و درآمدهای دولت نیز از این راه افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: موضوع دیگر برای بهبود وضعیت اقتصادی کاهش وابستگی به ارز و واردات است که به عنوان مثال به جای واردات نهاده‌های دامی مثل ذرت و سویا باید از خوراکی که در داخل تولید می‌شود استفاده کرد. مگر پیش از این خوراک مرغ از چه راهی تأمین می‌شد، آیا همیشه ذرت و سویا بوده است؟

قادری خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کشاورزی باید کشاورزان به سمت تولید محصولات استراتژیک ترغیب و خرید تضمینی محصولات از آنها انجام شود تا به جای کاشت هندوانه که مصرف آب بالایی دارد محصولات استراتژیک تولید کنند.

وی افزود: وجود این مشکلات در حوزه تولید و اقتصاد نتیجه شلختگی‌ها و بی‌انضباطی‌ها در حوزه اجرایی است که باید برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار