سه دستگاه پیشرفته چشم پزشکی در درمانگاه پوستچی شیراز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 01 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست درمانگاه پوستچی با بیان اینکه کاربرد ۲ دستگاه از این تجهیزات تخصصی، تشخیص و درمان بیماری‌های قرنیه است، گفت: دستگاه پنتاکم که آخرین نسل دستگاه توپوگرافی قرنیه است برای تشخیص بیماری‌های قوز قرنیه، معاینات قبل از عمل شبکیه چشم و نیز اندازه گیری بسیار دقیق تعیین شماره لنز داخل چشمی استفاده می‌شود.
دکتر نوروز زاده افزود: دستگاه کرویس نیز برای اندازه گیری بیومکانیک قرنیه به همراه تشخیص زودهنگام آب سیاه و دیگر بیماری‌های قرنیه بکار می‌رود.
وی افزود: دستگاه پیشرفته یاگ لیزر نیز که امروز به بهره برداری رسید آخرین نسل از دستگاه لیزر است و کاربرد اصلی آن انجام لیزر برای پیشگیری از آب سیاه و همچنین پاکسازی کپسول خلفی کدر شده در بیماران بعد از عمل جراحی آب مروارید است.
سرپرست درمانگاه پوستچی افزود: با بهره برداری از این ۳ دستگاه پیشرفته بیش از ۹۵ درصد از نیاز‌های تشخیصی چشم پزشکی بیماران در درمانگاه موقوفه پوستچی قابل انجام است
دکتر نوروززاده افزود: این تجهیزات پیشرفته چشم پزشکی با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه از محل درآمد‌های موقوفه مرحوم عنایت ا... پوستچی خریداری و راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار