کوروش زارعی معاون قضائی دادگستری استان فارس با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی از جمله کمبود مواد اولیه، مسایل دارایی، مالیات و تامین اجتماعی روبرو شده اند و با سختی های فراوان در حال فعالیت هستند گفت: یکی از مسائل مهمی که واحدهای تولیدی با آن روبرو است مسئله بانک هاست به طوری که به دلیل مشکلات واحدهای تولیدی با بانک تعدادی از واحدها به سمت تعطیلی کشیده شده است.
کد خبر: ۹۰۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 30 September 2020

تابناک فارس به نقل از حوزه: حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، عصر امروز در چهارمین جلسه ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات دادگستری فارس برگزار شد، با بیان اینکه در جنگ اقتصادی کنونی که وضعیت معیشتی مردم تحت تأثیر تحریم های ظالمانه قرار گرفته است باید همه مسئولین با همه توان پای کار باشند، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸۶ کارگاه و واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان شناسایی شده اند که راه اندازی و احیاء و همچنین رساندن هر کدام از این واحد ها به ظرفیت کامل، هدف اصلی این ستاد و مسئولین مرتبط است.

وی با بیان اینکه از کار افتادن هر واحد در شرایط کنونی جنگ اقتصادی به منزله از پا افتادن ادوات و امکانات جنگی در میدان نبرد است، گفت: همه باید همت نمایند تا چرخه تولید در شرایط کنونی متوقف نشود.

رئیس شورای قضایی استان فارس بر مبنا قرار گرفتن نظریه کارشناسی در پرونده های بانکی تأکید کرد و افزود: دیدگاه های کارشناسی خبرگان بانکی در جایگاه خود بخصوص در جلوگیری از ارجاع پرونده به دستگاه قضایی و حل اختلاف فی مابین خواهان و بانک ها راهگشا خواهد بود اما آنچه مبنای کار در رسیدگی به پرونده های قضایی است نظریه کارشناسان رسمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی نیز دغدغه تولید را دارد، ادامه داد: خدمات بانکی در بستر قانونی خود باید حمایت از تولید را محور قرار دهند و به هیچ عنوان نمی توان انتظار اقدام فرا قانونی را از بانک ها داشت.

موسوی در اولویت قرار گرفتن بررسی وضعیت و رفع مشکلات ۲۵ واحد تولیدی توقیف شده توسط بانک های استان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یک کارگروه ویژه روند راه اندازی و کمک به این واحد ها را نظارت و اقدامات مرحله ای به ستاد گزارش شود.

رئیس کل دادگستری فارس نیز در پایان از تلاش های سرهنگ محمد علی حمیدی، مسئول بسیج کارگری و کارخانجات سپاه فجر استان تقدیر کرد.

کوروش زارعی معاون قضائی دادگستری استان فارس و دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان نیز گفت: امروز مسئله اقتصادی یکی از مسایل مهم در جامعه است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی از جمله کمبود مواد اولیه، مسایل دارایی، مالیات و تامین اجتماعی روبرو شده اند و با سختی های فراوان در حال فعالیت هستند گفت: یکی از مسائل مهمی که واحدهای تولیدی با آن روبر است مسئله بانک هاست به طوری که به دلیل مشکلات واحدهای تولیدی با بانک تعدادی از واحدها به سمت تعطیلی کشیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار