دیوان پادشاهی کویت، رسما خبر درگذشت شیخ صباح احمد جابر الصباح را تأیید کرد.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ 29 September 2020

به گزارش  تابناک سمنان  به نقل از الجزیره، پس از انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره درگذشت امیر کویت در آمریکا در سن ۹۱ سالگی، دیوان پادشاهی کویت رسما خبر درگذشت وی را تأیید کرد.

تلویزیون دولتی کویت هم با قطع برنامه های عادی خود، پس از پخش آیاتی از قرآن مجید، خبر درگذشت امیر کویت را اعلام نمود.

ساعاتی پیش، برخی منابع کویتی از خبر درگذشت «شیخ صباح احمد جابر الصباح» در آمریکا در سن ۹۱ سالگی خبر داده بودند. همچنین برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند مرگ امیر کویت بیش از دو هفته قبل به وقوع پیوسته بوده و علت تأخیر در اعلام خبر درگذشت وی، به خاطر اختلاف‌ها بر سر جانشینی او بوده است. آن‌ها اعلام کرده اند سه جانشین نامزد برای جانشینی او وجود دارد.

این در حالی است که پس از انتشار اخبار تأیید نشده در شبکه‌های اجتماعی از درگذشت امیر کویت، دولت کویت خواهان آن شد که به آنچه در شبکه‌های اجتماعی در جریان است، توجهی نشود. «طارق المزرم» رئیس مرکز ارتباط دولتی و سخنگوی رسمی دولت اعلام کرد: از همگان می‌خواهیم تا اطلاعات خود را از منابع رسمی گرفته و به آنچه شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنند، توجهی نکنند. این در حالی بود که همزمان هشتگ «شیخ صباح احمد جابر الصباح» نیز در توییتر داغ شده بود.

خبر درگذشت امیر کویت رسما تأیید شد

امیر کویت در تاریخ ۲۳ ژوئیه (دوم مرداد) پس از انجام عمل جراحی در کشورش، برای تکمیل درمان خود راهی آمریکا شده بود.

او از ماه ژوئیه در بیمارستانی در شهر روچستر ایالت مینه‌سوتا آمریکا بستری بود. علت بیماری وی اعلام نشده بود.

 

شیخ صباح احمد جابر الصباح از سال ۲۰۰۶ امیر کویت بود؛ اما بیش از ۵۰ سال امور سیاست خارجی این کشور حاشیه خلیج فارس را برعهده داشت.

نخست‌وزیر کویت روز ۱۴ سپتامبر به اطلاع اعضای کابینه این کشور رسانده بود که وضعیت سلامتی امیر رو به بهبودی است.

گفتنی است خاندان «آل صباح» از سال‌های ۱۷۵۲ میلادی بر کویت حکمرانی می‌کنند. «شیخ صباح احمد جابر الصباح» پیشتر به عنوان اولین وزیر اطلاع رسانی کویت و دومین وزیر خارجه این کشور فعالیت داشته است.

او همچنین سومین امیر کویت در تاریخ این کشور است که جلوی مجلس امت (پارلمان کویت) سوگند یاد کرده است.

کویت در سال‌های اخیر به رهبری صباح احمد جابر تلاش کرده بود در شورای همکاری خلیج فارس نقش کشور میانجی را بازی کند. با این وجود اقدامات کویت برای حل اختلافات امارات با قطر بی‌نتیجه ماند و راه به جایی نبرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار