مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به سرانه ۲۰ مترمربعی فضای سبز به ازای هر شهروند قمی گفت: شهر قم در زمینه فضای سبز به رتبه سوم کشور رسیده است.
کد خبر: ۹۰۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 28 September 2020

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان در نشست رسانه‌ای که همزمان با هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز ملی آتش‌نشانی و با اشاره به افتتاحیه پروژه‌های بزرگ شهری اظهار داشت: پروژه‌های بسیار خوبی در این هفته به افتتاح می‌رسد و روند افتتاح پروژه‌ها تا پایان سال ادامه دارد، پروژه‌های متعدد تفریحی، خدماتی و ورزشی در حال اجراست و شاهد افتتاح پروژه‌های متعددی در راستای خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه "به خاطر تقدس هفته دفاع مقدس، هفت پروژه را در این هفته افتتاح خواهیم کرد" خاطرنشان کرد: افتتاح سوله مدیریت بحران و بوستان عترت از جمله پروژه‌هایی است که در این هفته افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه در گذشته شهر قم در زمینه فضای سبز بین 8 کلان‌شهر رتبه هشتم را داشت، افزود: ما امروز به سرانه 20 مترمربع به ازای هر شهروند رسیده‌ایم و مقام سوم را در بین کلان‌شهرها کسب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 20 پروژه بزرگ ورزشی و خدمت شهری را داریم که می‌تواند در بحث خدمت‌رسانی و مباحث تفریحی و گردشگری خدمات شایانی را به مردم ارائه دهد.

جوادیان با تأکید بر افتتاح بوستان عترت به‌عنوان یک بوستان استاندارد، یادآور شد: این بوستان به مساحت 38 هزار مترمربع و با طراحی‌های به روز به مردم خدمت‌رسانی خواهد کرد، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مجموعه‌های بازی برای کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی و چهار پارکینگ در قسمت‌های مختلف، آن را به یک بوستان استاندارد تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های فضای سبز به‌قدری است که اگر در هرماه دو پروژه افتتاح کنیم بازهم تعدادی از آن‌ها به سال بعد واگذار می‌شود، ابراز کرد: بوستان محلات سه و پنج و هفت پردیسان هم در دست افتتاح است، این‌ها بوستان‌هایی بوده که می‌تواند بحث تفریحی و گردشگری پردیسان را کاملاً به شهرکی استاندارد و سبز در سطح کشور تبدیل کند که طی یکی دو ماه آینده به افتتاح می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: بوستان باغ‌موزه دفاع مقدس با مساحت 320 هزار مترمربع در محدوده شهر و در فضایی منحصربه‌فرد نیز افتتاح‌شده است که بوستانی با توپوگرافی خاص و با فضای کوهستانی است که می‌تواند بحث تفریحی را در سطح شهر ارتقا دهد.

جوادیان با بیان اینکه بوستان خضر مراحل آخر عمرانی خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: بوستان خضر نیز بوستانی با مساحت 500 هزار مترمربع است که می‌تواند قم را به نگینی در سطح تفریحی و گردشگری تبدیل کند.

وی از افتتاح بوستان زائر به مساحت 300 هزار مترمربع تا سه چهار ماه آینده هم خبر داد و تأکید کرد: باغ پرندگان که از نظر معماری و مباحث پارک سازی کار بسیار ارزشمند و منحصربه‌فرد در سطح کشور است نیز امسال در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: این پارک از نظر ابعاد و منظر شهری و بزرگی کار بسیار شاخص و به‌روزی است که در هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و هم از نظر مباحث زیست‌محیطی و گردشگری می‌تواند قدم بزرگی برای شهر باشد.


جوادیان ادامه داد: بوستان شهید زین‌الدین با مساحت 30 هزار مترمربع هم از دیگر پروژه‌های فضای سبز شهر قم است که در منطقه بنیاد که از فقر فضای سبز برخوردار بود، ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: نقطه عطف همه این پروژه‌ها این است که با وضعیت اقتصادی موجود، شهرداری قم در خدمت‌رسانی به مردم مصمم است و پروژه‌ها با سرعت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه "در سایر مناطق هم کار به همین صورت در حال اجراست" افزود : موارد ذکر شده پروژه‌های فرا منطقه‌ای است که در مرحله اول به بهره‌برداری می‌رسد اما پروژه‌های بزرگی در مناطق مختلف شهری هم وجود دارد که در شرایط مقتضی اطلاع‌رسانی آن صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت احداث تله‌سیژ بوستان علوی یادآور شد: این پروژه علی‌رغم وجود وسایل چند ماهی در گمرک سلفچگان معطل‌مانده بود که با دستور دادستان قم این مشکل حل شد و در مراحل پایانی قرار داشته و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار