تیم فوتبال پرسپولیس با وجود اینکه کمتر از السد قطر مالکیت توپ را در اختیار داشت توانست برابر این حریف خود به برتری برسد.
کد خبر: ۹۰۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 28 September 2020

تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل السد قطر در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد تا شاگردان یحیی گل محمدی بار دیگر از سد شاگردان ژاوی بگذرند و چهره شناخته شده فوتبال جهان را در کسب جام قهرمانی باشگاه های آسیا ناکام نگه دارند.

سرخپوشان پایتخت در حالی به پیروزی رسیدند که بر خلاف دور گروهی این مسابقات مالکیت توپ را به حریف داده بودند تا با تکیه بر استحکام بالای خط دفاعی خود مانع از ایجاد خطر روی دروازه خود شوند.

پرسپولیس توپ را داد، گل را زد!

یحیی گل محمدی که از ابتدای نیم فصل دوم رقابت های فصل گذشته لیگ برتر روی نیمکت پرسپولیس نشست تاکتیک خود را به اهالی فوتبالی اعلام کرد. سرمربی سرخپوشان مالکیت توپ و بازی رو به جلو را ارکان تاکتیک های پرسپولیس اعلام کرد و با استفاده از همین شعار، چینش بازیکنان خود را برای هر بازی طراحی کرد.

تیمی که با پیروی از همین الگو توانست قهرمان لیگ برتر شده و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز به عنوان صدرنشین بالا بیاید. با این حال سرخپوشان در بازی با السد قطر خلاف تاکتیک همیشگی خود عمل کردند. آنها تنها ۴۱ درصد مالکیت توپ داشتند و تنها ۴۰۵ پاس داشتند که آمار بسیار پایینی برای این تیم محسوب می شود. شاگردان ژاوی در السد قطر توانستند بهتر از پرسپولیسی ها پاس کاری کنند اما دقت پاس بیش از ۸۰ درصدی آنها کمکی به گلزنی‌شان نکرد.

دفاع بی نظیر سرخپوشان

مدافعان تیم فوتبال پرسپولیس عملکرد درخشانی در بازی با السد قطر داشتند. سیامک نعمتی و سعید آقایی بیشتر از نصف مصاف های خود با هافبک های کناری السد را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان نیز با نزدیک به ۲۰ ضربه سر صحیح، برگشت خوبی روی توپ های ارسالی داشتند تا مانع از گلزنی بازیکنانی نظیر بغداد بونجاح، نام تائه هی، اکرم عفیف شوند.

احمد نوراللهی نیز هنگام دفاع تیمی به مدافعان پرسپولیس نزدیک می شد تا فضای کافی به السدی ها در پشت محوطه جریمه پرسپولیس ندهد.

شاگردان ژاوی سه شوت در چارچوب داشتند اما حامد لک تمام آنها را گرفت تا چهارمین کلین شیت خود را در پنجمین بازی که با پیراهن پرسپولیس دارد انجام دهد.

دو تیر و یک تور ۱۵۰ هزاردلاری عیسی برای پرسپولیس

عیسی آل کثیر در دیدار با السد قطر دوندگی همیشگی خود را داشت. او بارها تا نیمه زمین خودی برای کمک به هافبک ها بازگشت اما بلافاصله هنگام ضد حملات خودش را به محوطه جریمه السد می رساند.

مهاجم پرسپولیس پس از اینکه دوبار تیر دروازه السد را به لرزه در آورد توانست در دقیقه ۸۸ روی کرنر امید عالیشاه، تور دروازه السد را ضربه سر محکم خود به لرزه درآورد تا جواز صعود پرسپولیس به یک چهارم نهایی را به ارمغان بیاورد. صعودی که ۱۵۰ هزار دلار برای این باشگاه ارزش داشت. پاداشی که کمیته مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ برای تیم های راه یافته به یک چهارم نهایی تعیین کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار