استاندار مازندران بر ضرورت کار فرهنگی و رسانه ای برای ارتقای سطح ایمنی در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 28 September 2020

احمد حسین زادگان در مراسم روز آتش نشانی و ایمنی ضمن قدردانی از همه سازمان های پرتلاش شهرداری، آتش نشانی را خدوم ترین و پرتلاش ترین این سازمان ها دانست و گفت: عزیزان بخش آتش نشانی برای انجام ماموریت های خود، جان خویش را در طبق اخلاص می گذارند.

وی با بیان این که حضور مسئولین در این مراسم نشانگر این است که کار ارزشمند شما دیده می شود و برای آن احترام قائلند، افزود: اختصاص یک روز از سال به این عزیزان، برای تجلیل از خدمات آنان و فرهنگ سازی برای ادای احترام جامعه به تلاش های خالصانه آنان و توجه به این شغل مهم و پراهمیت است.

استاندار مازندران ارتقا سطح ایمنی در جامعه را در گرو کار فرهنگی عمیق و فعالیت های رسانه ای برای تبیین ابعاد و اهمیت این موضوع دانست و یادآور شد: در سال های اخیر شاهد صحنه های حماسی و بزرگی از نقش آفرینی آتش نشانان در حوادث مختلف بودیم که توجه جامعه را بیش از پیش به اهمیت وظایف و حضور موثر آتش نشانان جلب کرد.

وی روحیه نوعدوستی و تعاون و همدلی در امور را از خصایص ملت مومن ایران دانست و گفت: در بیماری کرونا شاهد بودیم که اقشار مختلف چگونه پای کار آمدند و پرستاران و کادر درمان با ایثار جان خویش در این میدان خوش درخشیدند و شهدای عزیزی را چگونه تقدیم خدمتگزاری کردند.

حسین زادگان با اشاره به این که مردم غیوری داریم که در بزنگاه ها و صحنه های خطیر خطر حضور پیدا می کنند که بخشی از این روحیه غیرت ملت ما در قالب سازمان آتش نشانی تجلی می یابد، اظهارکرد: اقدامات خوبی در سال های اخیر در حوزه آتش نشانی ها و شهرداری ساری و دیگر شهرداری های استان اتفاق افتاده که باید استمرار داشته باشد و در این راستا همه باید ورود پیدا کنند.

وی بر تقویت آموزش در حوزه آتش نشانی، آمادگی جسمانی و رفع موانع و مشکلات این بخش تاکید کرد و عنوان نمود: برخی موانع نشان می دهد که هنوز به اندازه کافی به مشکلاتی که آتش نشانان با آن روبرو هستند توجه نشده تا این اقشار بتوانند در مسیر خدمت رسانی به ویژه حضور به موقع و موثر در صحنه حوادث توفیق کامل داشته باشند که نیاز به کار فرهنگی فراوان دارد تا آگاهی جامعه افزایش یابد.

حسین زادگان گفت: میانگین حضور نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حادثه باید ۳ دقیقه باشد و ما از استاندارد جهانی عقب هستیم و باید آموزش نیروی انسانی، آمادگی جسمانی، بروز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات، ترافیک و همکاری مردم برای باز کردن راه برای ماشین آتش‌نشانی و غیره برای تحقق این مهم در دستور کار باشد.

استاندار مازندران به معرفی سازمان آتش نشانی به ویژه نماد و شماره این سازمان ( ۱۲۵ ) و اهمیت ماموریت های آن در جامعه تاکید و برای نهادینه کردن مقوله بسیار مهم ایمنی خواستار کار فرهنگی در سطح گسترده و کمک به توسعه تجهیزات در این سازمان و تقویت آمادگی های آتش نشانان شد.

حسین زادگان با اشاره به این که علیرغم مضایق اعتباری ناشی از تحریم های سنگین و ظالمانه در سال های اخیر، کمک های خوبی در حوزه پسماند در شهرداری ها و تعمیر و تجهیز بخش هایی از سازمان ها از سوی دولت صورت گرفته است، گفت: همه باید در مدیریت شهری برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم کمک کنند و بنده شخصا از فعالیت های این بخش خصوصا آتش نشانی حمایت می کنم.

وی تاکید کرد: رسانه ها، صدا و سیما، فضای مجازی، نهادهای تبلیغی و فرهنگی و همه و همه باید کمک کنیم تا آگاهی، اشرافیت و اطلاع مردم از روند وقوع حوادث و نحوه برخورد با آن ها و غیره ارتقا یابد تا فرهنگ ایمنی در جامعه ما افزایش پیدا کند.

گفتنی است در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران و مدیران و مسئولان استان، از آتش نشانان پیشکسوت ساری، خانواده شهید آتش نشان ساروی ابراهیم اسماعیلی تجلیل و همچنین سردوشی به آتش نشانان ساری اهدا شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار