رحیم بادامی کارشناس مسئول حبوبات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به دستیابی به ارقامی از نخود پابلند در برخی نقاط استان فارس، اظهار کرد: در زمینه حبوبات جایگاه ویژه‌ای در کشور داریم، و در یکی دو سال اخیر مجوز تکثیر بذر را دریافت و ۱۲ تن نخود رقم پابلند برای کشت در شهرستان مرودشت و سایر نقاط استان تولید کرده ایم.
کد خبر: ۹۰۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 27 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رحیم بادامی کارشناس مسئول حبوبات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به دستیابی به ارقامی از نخود پابلند در برخی نقاط استان فارس، اظهار کرد: در زمینه حبوبات جایگاه ویژه‌ای در کشور داریم، و در یکی دو سال اخیر مجوز تکثیر بذر را دریافت و ۱۲ تن نخود رقم پابلند برای کشت در شهرستان مرودشت و سایر نقاط استان تولید کرده ایم.

او بیان کرد: ارقام پابلند با توصیه‌های ترویجی در کشت پاییزه استفاده خواهند شد و برای اولین بار در استان فارس امکان برداشت نخود با کمباین و هد مخصوص فراهم خواهد شد.

بادامی تصریح کرد: معرفی ارقام نخود اصلاح شده پا بلند با قابلیت برداشت با کمباین، مقاوم به بیماری‌ها و عملکرد بالاتر از ارقام محلی علاوه بر توفیق هر چه بیشتر این محصول و استقبال کشاورزان، کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد را در بردارد.

بادامی با بیان اینکه کشت حبوبات از جمله کشت‌هایی است که با درصد ریسک بالایی همراه است، اضافه کرد: نبود شفافیت در میزان بذر مصرفی، دسترسی نداشتن به بذور اصلاح شده، و ثبات نداشتن قیمت از جمله موارد ریسک پذیر در کشت حبوبات است.

این کارشناس افزود: نیاز به فعالیت‌های تحقیقاتی از جمله مزرعه نمایشی و طرح‌های مقایسه ارقام از جمله موارد قابل برسی در توسعه کشت حبوبات است.

این کار شناس گفت: کشت حبوبات با توجه به مزایای آن از جمله تثبیت ازت، صرفه اقتصادی و مصرف حداقل سموم مورد استقبال بهره برداران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار