یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان به جای واکسن آنفلوآنزا، از سرماخوردگی‌های شدید جلوگیری کرد، استفاده از دمنوش‌های کاملاً گیاهی و بدون هیچ گونه مواد افزودنی است.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 26 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:دمنوش‌ها سالیان درازی است که با زندگی ما انسان‌ها عجین شده و در درمان بیماری‌های متعددی به طب ‌سنتی یاری رسانده‌اند. نوشیدنی‌ها هم مانند مزاج‌های آدمی متفاوت هستند و با شروع هر فصل نوع آن‌ها تغییر می‌کند. به عنوان مثال تابستان با نوشیدنی‌هایی که مزاج خنک و مرطوب دارند و زمستان با نوشیدنی‌های گرم و خشک همراه است.

با فرا رسیدن فصل پاییز برگ‌ها می ریزند و اگر از نزدیک، گوش فرا دهید لباس‌های گرم‌تان از داخل کمد شما را صدا می‌زنند. فنجان‌ها هم همینطور، چون هیچ چیزی بهتر از یک لیوان چای گرم در این فصل نمی‌چسبد.

 

هوای سرد و خشک این فصل سبب بروز درد در ناحیه مفصل، کمر و بیماری‌های پوستی همچون قرمزی، تورم و ترک خوردگی می‌شود. استفاده از دمنوش‌های گیاهی همچون میخک، جعفری، دارچین، بابونه، نعناع، پونه، گل محمدی، زعفران و چای سبز برای گرم نگه داشتن بدن و جلوگیری از بروز و یا درمان سنتی بیماری‌ها مفید است.

در این فصل با بیماری‌های آزار دهنده‌ای مثل سرماخوردگی، آنفلوآنزا، گلودرد، تب، آبریزش بینی و سرفه‌های طولانی مدت و دیگر بیماری‌هایی که در این فصل سرما رواج دارد مواجه می‌شوید. اما قبل از ابتلا به این مشکلات و بیماری‌ها، باید راه‌های پیشگیری و مقابله با آن را یاد بگیرید تا با این مریضی‌ها مبارزه کنید.

 

بهترین راه حل

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان به جای واکسن آنفلوآنزا، از سرماخوردگی‌های شدید جلوگیری کرد، استفاده از دمنوش‌های کاملاً گیاهی و بدون هیچ گونه مواد افزودنی است. دمنوش‌ها به دلیل خواص درمانی فوق‌العاده خود یکی از گزینه‌هایی است که می‌توان در فصول سرد از آن‌ها به جای تزریق واکسن یا آمپول و قرص و داروهای شیمیایی مصرف کرد. دمنوش های پاییزی وجود دارند که موجب تقویست سیستم ایمنی بدن و افزایش آنتی‌اکسیدان می‌شوند که همین امر از بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوآنزای آزاردهنده و سرماخوردگی‌های شدید و طولانی مدت پیشگیری می‌کند.

 

بهبود سرماخوردگی با چای سبز و نعناع فلفلی

چای سبز و نعناع فلفلی که یک دمنوش ترکیبی محسوب می‌شود که برای بهبود سرماخوردگی بسیار مناسب است. زمانی که احساس شروع یک سرماخوردگی دارید، تنها کافی است چند بار از این دمنوش پاییزی بنوشید تا به طور کامل بیماری خود را نابود کنید. این دمنوش ترکیبی تمام عفونت‌هایی که در گلو ایجاد می‌شود را از بین می‌برد. شما با مصرف چای سبز و نعناع فلفلی یک تیر چند نشان خواهید زد، چون این دمنوش موجب ضدعفونی کننده دهان و کمک به کاهش وزن هم خواهد شد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با چای دارچین

یکی دیگر از دمنوش پاییزی که طبع گرمی دارد و جهت بهبود بیماری می‌توان از آن استفاده کرد، چای دارچین است. یکی از عواملی که سبب سرماخوردگی می‌شود ضعف بدنی و سیستم ایمنی بدن است که اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد، ممکن است به آنفلوآنزا طولانی مدت ختم شود. چای دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همچنین به بهبود یا پیشگیری از سرماخوردگی یا همان ضعف بدنی کمک زیادی خواهد کرد. فقط کافی است شما بعد از جوش آوردن آب مقداری از دارچین یا یک یا ۲ کیسه از دمنوش دارچین را با آب جوش مخلوط کرده و بعد از ۱۰ دقیقه از آن بنوشید تا از بیماری‌های آزار دهنده و خطرناک پیشگیری کنید.

 

دمنوش ضد التهاب در فصل پاییز

ترکیب چای سبز و لیمو که نوعی دمنوش ضدالتهاب محسوب می‌شود، به درمان گلودرد و سرفه کمک بسیاری می‌کند. شما با مصرف به موقع می‌توانید علاوه بر بهبود گلودرد و سرفه، سردردهای آزار دهنده و به طور کلی عفونت‌های بدن را از بین ببرید.

 

درمان تنگی تنفس با این دمنوش پاییزی

خیلی از مواقع سرفه‌های خشکِ زیاد که بیشتر در فصول سرد شایع می‌شود، بعد از مدتی منجر به تنگی تنفس خواهد شد که درمان و کنترل آن کمی سخت است. این بیماری که در شب خوابیدن را مشکل می‌کند و باید هر چه زودتر درمان و کنترل شود. شما با مصرف دمنوش ترکیبی چای سبز رزماری و گل محمدی می‌توانید به راحتی تنگی تنفس را برطرف کنید. چای سبز، رزماری و گل محمدی یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان تنگی تنفس در فصول سرما است.

 

دمنوش اُکالیپتوس

اُکالیپتوس یک گیاه استرالیایی است که می‌تواند علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش دهد. قبایل بومی از چای تهیه شده با برگ‌های اُکالیپتوس، تب را درمان می‌کردند. اُکالیپتوس همچنین یک ترکیب شیمیایی دارد که خلط و تراکم قفسه سینه را کاهش می‌دهد. این ماده شیمیایی می‌تواند باعث نابودی ویروس آنفلوانزا هم بشود.

دمنوش اسطوخودوس
گیاه دارویی اسطوخودوس اگر همراه با پونه، آویشن و نعنا دم شود برای درمان سرماخوردگی بسیار مؤثر است، این گیاه با داشتن خواص ضد درد و تسکین دهنده سرفه‌ های خشک به بهبودی بیماری کمک می‌‌کند.

 

دمنوش چهارگل

یکی از بهترین دمنوش‌های مناسب برای درمان سرماخوردگی و گلو درد چهار گل است که در طب سنتی توصیه می‌ شود، این دمنوش از ترکیب گیاهانی مانند گل ختمی، آویشن شیرازی، گل پنیرک و اسطوخودوس و دانه‌‌های عناب درست شده است.

 

یک نکته مهم

در فصل پاییز که سرد و در مناطق کم باران خشک است باید از دمنوش و غذاهای با طبع گرم و تر استفاده شود. اما افرادی که دارای طبع گرم هستند نباید از دمنوش‌هایی مثل دمنوش زعفران، آویشن و عسل مصرف کنند. چون که به دلیل طبع گرم این دمنوش‌های پاییزی در دهان شما آفت‌های آزار دهنده تشکیل خواهد شد. اما اگر در همین دمنوش مقداری لیموترش یا لیمو عمانی اضافه کنید، در صورت لزوم می‌توانید کمی از دمنوش‌های ذکر شده مصرف کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار