رئیس کل دادگستری استان قم گفت: وضعیت خانه های بازی در قم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت که با دستور قضایی ساماندهی می شوند.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 26 September 2020

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری از برگزاری جلسه کمیته ویژه ساماندهی خانه‌های بازی و مهد کودک‌ها با حضور 12 دستگاه مرتبط با موضوع در دادگستری قم خبر داد و اظهار کرد: شمار بالایی از خانه‌های بازی بدون مجوز قانونی و همچنین مهد کودک‌هایی با متولیان متعدد در استان قم مشغول به فعالیت هستند که این وضعیت موجب شده تا کودکان با آسیب‌های فراوان فرهنگی، اجتماعی و... مواجه شوند.

وی ادامه داد: با هماهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستان قم و در راستای احقاق حقوق عامه و ضرورت جدی ساماندهی آنها، به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، موضوع در کمیته ای ویژه و به صورت فوق العاده مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری قم با اشاره به مصوبات این کمیته بیان کرد: مقرر شد ظرف مدت یک ماه، اداره کل بهزیستی در رابطه با مسوولان و مربیان خانه‌های بازی، ضوابط لازم را تعریف و نسبت به گزینش، آموزش، بررسی صلاحیت و صدور مجوز فعالیت برای آنان اقدام کند.

مظفری به صدور مجوز ایجاد خانه‌های بازی اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، سازمان صمت با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه باید ظرف مدت یک ماه ضوابط داخلی خانه‌های بازی که شامل ضوابط استاندارد، بهداشت کار، نظارت اماکن ناجا و... و نحوه صدور پروانه کسب  می‌شود را تدوین و پس از کسب تاییدیه کمیسیون نظارت استان، نسبت به اجرایی شدن آن تمهیدات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار