امام جمعه لارستان با بیان اینکه مردم در دوران دفاع مقدس با اعتقاد به جایگاه ولی‌فقیه فرزندان خود را نثار ایران و اسلام کردند، ادامه داد: آحاد جامعه با اشاره ولایت‌فقیه پشت جبهه‌ها را آرام کردند و حسینیه‌ها، تکایا و خانه‌های شهدا را به مراکزی برای تقویت لجستیکی دفاع مقدس تبدیل کردند.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 26 September 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به برشمردن تعدادی از عوامل پیروزی ملت غیور ایران در مقابله با متجاوزان بعثی اشاره کرد و اظهار داشت: باور به ماهیت واقعی جنگ که همان مبارزه اسلام و کفر، الگو شدن فرهنگ و مکتب عاشورا برای دفاع از ارزش‌ها، تبلیغ فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، نقش پیامبرگونه حضرت امام(ره) در هدایت راهبردی جنگ تحمیلی، مردمی شدن مقابله با استکبار، وحدت و انسجام ملی، اخلاص و توکل رزمندگان و اعتقاد به نصرت الهی ازجمله رموز برتری ایران بر جبهه باطل بود.

وی با تأکید بر اینکه باید جایگاه و فرهنگ شهادت مورد تبیین و تبلیغ قرار گیرد، افزود: مرگ ما از دو شکل خارج نیست یا به مرگ طبیعی بمیرم یا در موقع لزوم به شهادت برسیم.

امام‌جمعه لارستان با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا و تجلیل از پدران و مادران آنان لازم و ضروری است، تصریح کرد: باید جایگاه شهید و شهادت برای نسل جوان تبیین شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه مردم در دوران دفاع مقدس با اعتقاد به جایگاه ولی‌فقیه فرزندان خود را نثار ایران و اسلام کردند، ادامه داد: آحاد جامعه با اشاره ولایت‌فقیه پشت جبهه‌ها را آرام کردند و حسینیه‌ها، تکایا و خانه‌های شهدا را به مراکزی برای تقویت لجستیکی دفاع مقدس تبدیل کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) با شناخت دقیق از میدان‌های جنگ، تکیه‌بر توانمندی‌های ملت، بصیرت و قاطعیت مثال‌زدنی، ارتباط عمیق با خالق یکتا و باور به یاری خدا توانستند موضوع مهم جنگ را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: همه مردم در دوران جنگ تحمیلی پای‌کار بودند.

موسوی با یادآوری جنگ امروز یعنی جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران، تأکید کرد: احتکار، بی‌انصافی، گران‌فروشی، کم‌فروشی و غیره توسط برخی از افراد در جامعه موردانتقاد است.

امام‌جمعه لارستان با انتقاد از عده‌ای از افراد که به‌طور مرتب به فکر حفظ ارزش سرمایه خود هستند، تصریح کرد: بعضی‌ها تمام ذکر و فکر خود را معطوف به خرید طلا و دلار کرده‌اند و این افراد باید بدانند جنگ کنونی ما با دشمنان، جنگ اقتصادی است.

وی توجه به ایمن‌سازی مبلمان شهر و ساخت‌وسازها در لار را امری ضروری دانست و عنوان کرد: برخی از قسمت‌های شهر لار از حیث ایمن‌سازی وضعیت مطلوبی ندارد و می‌بایست باتدبیر مسئولان برای این مهم چاره‌اندیشی شود تا اگر خدای‌ناکرده یکی از این محلات دچار آتش‌سوزی، زلزله و غیره شد، امکان انتقال تجهیزات به این مکان‌ها فراهم شود.

موسوی ضمن تبریک به مناسبت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از فعالان در این عرصه در لارستان تقدیر کرد و افزود: در آستانه روز جهانی سالمندان قرار داریم که توصیه دین مُبین اسلام تکریم محاسن و موسفیدهاست.

امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه خانه سالمندان در زمره فرهنگ ما نیست، اضافه کرد: باید به سمتی برویم که جوانان به این درک برسند که خدمت به پدر و مادر یک عبادت است و دعای آنان برای فرزندان مستجاب خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار