مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه پیش بینی می شود بالغ بر هزار هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان کشت شود، گفت: تاریخ مناسب کشت کلزا در شهرستان مرودشت در بازه زمانی بیستم شهریور ماه تا ۱۵ مهرماه است .
کد خبر: ۹۰۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 24 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: عزیز رحیمی با اشاره به آغاز کشت کلزا از بیست و پنجم شهریور ماه در این شهرستان، اظهار کرد: بذور هیبرید و پر بازده به میزان کافی و مقداری نیز سم زیر کشت بوتیزان استار یارانه دار تهیه و در اختیار مراکز جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

او با تاکید دوباره بر رعایت تاریخ کشت کلزا بیان کرد: تسهیل در مبارزه با علف ‌های هرز، جلوگیری از سرمازد گی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب از جمله مزایای رعایت تاریخ کاشت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 110 دستگاه ریزدانه کار به منظور کشت کلزا در منطقه فعال هستند، تصریح کرد: کارشناسان مسئول پهنه و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی قبل از کشت نسبت به کالیبراسیون کارنده ها اقدام خواهند کرد.

رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته نیز نزدیک به هزار هکتار کلزا در مرودشت کشت شده است، ابراز کرد: کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی از اهداف توسعه کشت دانه روغنی کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: کلزا یکی از بهترین محصولات در تناوب با کشت گندم است و می تواند در بهبود عملکرد مزارع گندم در سال بعد نقش بسزایی داشته باشد.

مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

برچسب ها: کشت ، کلزا ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار