معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در حالی اعلام کرد که به‌زودی پل عابر پیاده بلوار کریمخان زند (چهارراه زند) جمع‌آوری می‌شود که یکسال قبل هم این خبر را رسانه‌ای کرده بود.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 23 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مجتبی زوربخش چهارشنبه ۲ مهر، با اشاره به اهمیت احیای منظر تاریخی مجموعه زندیه، از برداشته شدن سازه فلزی پل عابر پیاده چهارراه زند طی روزهای آینده خبر داد.

زوربخش که 28 مهر سال 98 نیز این خبر را رسانه‌ای کرده بود، اعلام کرده است که با برداشته شدن این ساختار فیزیکی، سیما و منظر شهری بعد از سال‌ها در محدوده ارگ کریمخان و محدوده زندیه مناسب‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، او تاکید کرد که برداشته شدن این سازه ترافیکی، پس از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و بررسی ابعاد مختلف این اقدام، نهایی و اجرایی شده است.

معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد که یکی از موانع ثبت جهانی ارگ کریمخانی، پل عابر پیاده ابتدای بلوار کریمخان زند بود که قطعا وجود آن چشم‌انداز محور را تحت تاثیر قرار داده بود.

زوربخش گفت: شهرداری شیراز بر آن است تا با ارتقای فرهنگ عمومی توجه شهروندان را به قوانین معطوف کند و در این زمینه در برخی از خیابان‌های شیراز شاهد برچیدن موانع فیزیکی مسیرهای دوچرخه و استفاده از خطوط خط کشی هستیم.

به گزارش ایسنا، پل عابر پیاده واقع در چهارراه زند شیراز، اتصال دهنده ۲ سمت یکی از معابر پرتردد شهری است که به دلیل موقعیت تجاری، مسکونی و اداری، حجم بالایی از ترافیک خودرویی و انسانی در آن تردد دارد.

این پل عابر پیاده که در نیمه دوم دهه هفتاد احداث شد، در مرداد ماه سال ۸۹ عنوان اولین پل عابر پیاده مکانیزه شیراز را به خود اختصاص داد، اقدامی که علیرغم ادعای مسئولان مبنی بر اینکه کُل معابر مشابه را در بر می‌گیرد، تنها در تعداد انگشت‌شماری از پل‌های عابر پیاده اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار