در 25 کیلومتری شهر نورآباد منطقه‌ای به نام "تنگ خاص" وجود دارد که شامل 7 روستا می‌شود. روستاهایی که از ساده‌ترین امکانات محروم هستند، روستاهایی که در نقاط صعب‌العبور شهرستان ممسنی واقع شده‌اند و با آمدن پاییز و شروع بارش‌ باران و برف دوباره ترس از بسته شدن راه‌ها در دل روستائیان افتاده است.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 23 September 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در 25 کیلومتری شهر نورآباد منطقه‌ای به نام "تنگ خاص" وجود دارد که شامل 7 روستا می‌شود. روستاهایی که از ساده‌ترین امکانات محروم هستند، روستاهایی که در نقاط صعب‌العبور شهرستان ممسنی واقع شده‌اند و با آمدن پاییز و شروع بارش‌ باران و برف دوباره ترس از بسته شدن راه‌ها در دل روستائیان افتاده است.

یدالله صادقی یکی از اهالی روستای بلندو و آشنا به این منطقه در گفت‌وگو با تسنیم از مشکلات "تنگ خاص" می‌‌گوید. به گفته وی پس از 40 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد روستاهای این منطقه از شهرستان ممسنی از ساده‌ترین امکانات که جاده مناسب است محروم هستند.

"با شروع فصل سرما با نخستین بارش پاییزی و زمستانی تا آخرین روزی که بارش‌ها قطع شود، این جاده مسدود است و مردم این منطقه برای رفت‌وآمد با مشکل روبه‌رو هستند" این بخشی از صحبت‌های صادقی در وصف منطقه تنگ خاص است.

به گفته وی مشکلات جاده تا آنجا است که حتی مردم آسفالت هم نمی‌خواهند بلکه تنها می‌خواهند که مسیر رفت ‌و آمد تسهیل شود.

صادقی می‌گوید: شغل مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است اما به دلایل صعب‌العبور بودن مسیر امکان فروش محصولات ندارند و با سختی و مشقت زیاد بخشی از محصولشان را به فروش می‌رسانند.

به گفته وی عدم پوشش و آنتن‌دهی تلویزیون از دیگر مشکلات مردم روستاهای این منطقه است که سبب شده مردم به استفاده از ماهواره روی بیاورند که این موضوع می‌تواند آسیب‌های دیگری در پی داشته باشد.

مشکلات مربوط به آب و آبرسانی از دیگر مشکلات مردم روستاهای منطقه تنگ خاص است که به گفته صادقی مشکلات آب دو روستا با کمک خیران و اردوی جهادی جهادگران به صورت موقت برطرف شد.

داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی در گفت‌وگو با تسنیم با تایید مشکلات مردم این منطقه می‌گوید: این منطقه از مناطق محروم و صعب‌العبور شهرستان ممسنی است و مشکلات اعتباری سبب شده که ساماندهی این منطقه به تاخیر بیفتد.

به گفته وی 35 پروژه نیمه تمام جاده‌ای در شهرستان ممسنی وجود دارد و براساس تصویب شورای برنامه‌ریزی تا این پروژه‌ها تمام نشود نمی‌توان پروژه جدیدی تعریف کرد.

 

آن گونه که ایوبی می‌گوید: برای حفظ توازن در منطقه در بخش جوزار اولویت با منطقه پراشکفت، در بخش دشمن زیاری روستای تیشه‌گری، در بخش مرکزی روستای شکرآب و در بخش ماهور روستای نزاع در اولویت تکمیل جاده و زیرساخت‌ها است.

فرماندار ممسنی البته این نکته را اضافه می‌کند که مسائل و مشکلات حوزه راه‌ها احصا شده و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال دریافت اعتبارات ملی است تا بتوان مشکلات را با سرعت بیشتری برطرف کرد.

به گفته وی منطقه "تنگ خاص" در اولویت تخصیص اعتبارات است و در صورتی که مشکلات برطرف شود، ساماندهی جاده این منطقه روستایی آغاز می‌شود.

ایوبی از بهسازی مسکن روستایی در این منطقه خبر می‌دهد و می‌گوید: طرح بهسازی مسکن در روستاهای این منطقه آغاز شده که 50 میلیون تومان وام 5 درصد و 30 میلیون وام بلاعوض برای نوسازی و بهسازی مسکن این مناطق گذاشته شده است.

فرماندار ممسنی درباره پوشش تلویزیونی این منطقه نیز می‌افزاید: مشکلات احصا شده و 500 میلیون تومان اعتبار گذاشته شده که اگر تخصیص یابد آنتن‌دهی شبکه تلویزیون این منطقه نیز برطرف می‌شود.

وی به یکی دیگر از مشکلات این منطقه که جاده بین مزارع است اشاره می‌کند و وعده می‌دهد که راه دسترسی بین مزارع مردم نیز در برنامه امسال قرار داده شده و امید است که وضعیت بهتر شود.

 

برچسب ها: روستا ، ممسنی ، محرومیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار