رحیمی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل بارش‌ها، دستگاه‌های متولی از هم‌اکنون به فکر پاکسازی معابر، رودخانه‌ها و مسیر عبور سیلاب‌ها باشند.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 23 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران، در شیراز افزود: این طرح باتوجه به بارش‌هایی که در پیش خواهیم داشت و همچنین دستکاری‌هایی که در مسیرعبور سیلاب ها و حاشیه رودخانه‌ها شده، ضرورت دارد که تهیه شود.
وی ادامه داد: استان فارس در مقاطع مختلف با بحران‌های مختلفی مواجه است که از جمله این بحران‌ها سیل است که تجربه طولانی در این زمینه داریم و وقوع سیل در استان هرساله خسارت‌هایی را به استان وارد می‌کند که برای آن باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.
او اضافه کرد: زلزله، رانش زمین، آتش سوزی و حمله ملخ‌ها از دیگر بحران‌هایی است که در مقاطعی از سال شاهد وقوع آنها هستیم که باید برای مقابله با این حوادث از قبل آمادگی لازم را داشته باشیم و با برنامه و مطالعه و در قالب قالب پیش بینی، پیشگیری و مقابله اقدام کنیم.
استاندار فارس ادامه داد: در بحث پیش‌بینی ضرورت دارد که از علوم و تکنولوژی روز و مشاوره استادان فن بهره ببریم و در زمینه پیشگیری و مقابله هم نیازمند داشتن برنامه هستیم.
رحیمی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل بارش‌ها، دستگاه‌های متولی از هم‌اکنون به فکر پاکسازی معابر، رودخانه‌ها و مسیر عبور سیلاب‌ها باشند.
استاندار فارس بیان کرد: در بحث زلزله باید به سمت استفاده از روش‌ها و تکنولوژی‌های نوین از جمله سازه‌های سبک و از پیش ساخته برویم.
استاندار فارس با اشاره به وقوع چندین آتش‌سوزی درمراتع و جنگل‌های این استان در سال جاری و قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران مهار این آتش‌سوزی‌ها اضافه کرد: برای مقابله، شناسایی و مهارعوامل طبیعی بروز و وقوع آتش‌سوزی‌ها نیازمند اقدام و برنامه‌ریزی مناسب و لازم هستیم و باید با بهره‌گیری از تجربیات گذشته در جهت مقابله با چنین بحرانی گام برداریم.
وی، ضمن تاکید بر لزوم مسئولیت‌پذیر بودن بهره‌برداران از اراضی درمقابل آتش‌سوزی گفت: کسی که در یک مرتع بهره‌بردار محسوب می‌شود، همانگونه که از مزایای آن استفاده می‌کند باید در مراقبت و نگهداری از آن هم کوشا باشد.
استاندار فارس، ارائه آموزش به نیروها به ویژه نیروهای در دسترس، همجوار و مستقر در اراضی برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی را ضروری و اثرگذار دانست و افزود: در کنار ارائه آموزش، تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی نیز ضروری است.
رحیمی، از محیط زیست و منابع طبیعی خواست اجازه ندهند علف‌های نازک و یکساله در مراتع انباشته شود و حتی از دامداران دعوت کنند تا نسبت به چرای دام در اینگونه مراتع اقدام کنند تا ضریب امنیت این مراتع درمقابل آتش سوزی بالا برود.
وی، همچنین گفت: اگر دستگاهی فرصتش به اتمام رسیده و اعتبارات خود را جذب نکرده معرفی شود تا در میزان اعتبار تخصیصی به آن دستگاه تجدید نظر شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار