کد خبر: ۹۰۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 23 September 2020

 

 

ایسنا/یزد معاون پشتیبانی و منابع انسانی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به این که هلال احمر در حال تامین واکسن آنفلوآنزا مورد نیاز کشور است، از ورود حجم قابل توجهی واکسن آنفلوآنزا تا یک ماه آینده خبر داد.

دکتر «مهراب شریفی سده» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به این که یکی از ویژگی های استان یزد بهره مندی از نیروی انسانی توانمند و نخبه است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان یزد هم از این ظرفیت به خوبی بهره مند شده است.

وی تصریح کرد: هلال احمر یزد یکی از بهترین استان‌های کشور به حساب می آید که می‌تواند علاوه بر خود استان، برخی استان‌های همجوار و جنوب کشور را هم از خدمات خود بهره‌مند کند.

معاون جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت این نهاد در استان یزد، همدلی‌ها بسیار خوب شده و همین موضوع سبب شده که بسیاری از اقدامات با سرعت بهتر و بیشتری انجام شود.

شریفی به شیوع کرونا در دنیا و ایران اشاره کرد و گفت: پس از شیوع کرونا، بحث تامین دارو، تجهیزات و ابزار کمک به بیماران به صورت جدی مطرح بود و هلال احمر در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها را هلال احمر در این مدت از طرف خیرین و کمک های هلال احمر تامین کرده و به وزارت بهداشت و سایر سازمان های ذیربط تحویل داد.

معاون هلال احمر کشورگ فت: الان هم با تمام توان هلال احمر در حال واردات واکسن های آنفلوآنزا است و انشاالله تا یک ماه آینده حجم بسیار زیادی از این واکسن‌ها به بازار کشور وارد می‌شود.

شریفی ادامه داد: استان یزد در طرح نذرآب به خوبی ورود پیدا کرد و به خانواده‌های نیازمندی که در نقاط مختلف بودند کمک کرد تا در این ایام بتوانیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

طرح نذر آب ۳ هلال احمر یزد در خراسان جنوبی

«محسن حرازی زاده یزدی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به اعزام نیروهای داوطلبی هلال احمر یزد به نهبندان، گفت: طرح نذر آب سه هلال احمر یزد در خراسان جنوبی اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح نذرآب از سال ۹۷ در کشور شروع به کار کرد و در ابتدا بیشتر در حوزه آبرسانی به وسیله تانکرها شروع کرد ولی با توجه به ظرفیت های گسترده هلال احمر در استان یزد، در تامین و توزیع بسته‌های معیشتی و بحث درمان هم به صورت ویژه وارد شدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان این که امسال طرح نذر آب سه اجرا شد، گفت: سال ۹۷ در سیستان و بلوچستان طرح نذر آب یک یزد اجرا شد و سال گذشته هم دومین دوره این طرح در منطقه هرمزگان و بندر خمیر با ارائه خدمات درمانی و دیگر طرح‌ها اجرا شد.

حرازی زاده یزدی افزود: با توجه به بازخورد مناسبی که مناطق محروم کشور در دو طرح گذشته داشت، امسال هم طرح نذر آب اجرا شد و تیم های امدادی یزد به نهبندان استان خراسان جنوبی اعزام شد و ۲۰ نفر از نیروهای امدادی داوطلبی یزد در حوزه های تخصصی درمانی به فعالیت و خدمت پرداختند. 

وی با بیان اینکه در این منطقه به صورت ویژه بحث آب شرب با مشکل مواجه بود، گفت: در این زمان با سپاه الغدیر استان یزد هم هماهنگی لازم صورت گرفت که در زمینه احیای قنوات آنها تلاش کند و در حوزه سازندگی هم به این منطقه کمک رسانی شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا اقدامات بسیار خوبی از سوی هلال احمر صورت گرفت و مشارکت در تامین بسته های معیشتی و بهداشتی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه مشارکت خیرین و عموم مردم بسیار خوب بود و خوشبختانه با همکاری نهادهای مختلف هلال احمر توانست اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند و جلوی وقوع بسیاری از مشکلات را بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حرازی زاده یزدی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اعزام نیروهای امدادی برای کمک به حوادث در کوه های یزد اشاره کرد و گفت: در تمام این حوادث سعی شد در سریع ترین زمان ممکن بیشترین خدمات ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار