فارس به دلیل سابقه طولانی و شرایط مستعد نیازمند توجه بیشتر در بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 22 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:استاندار فارس گفت: امروزدر دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: این استان دارای تجربیات طولانی در بخش سنتی کشاورزی و دارای قطب علمی در مراکزی مانند دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و مرکز تحقیقات جهادکشاورزی است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که سیستم وراثت باعث کوچک شدن و قطعه قطعه شدن زمین‌های کشاورزی شده است، افزود: در این وضعیت، کشاورزی با روش‌های سنتی سود اقتصادی نخواهد داشت و در نتیحه فرزندان روستا و جوانان برای کسب درآمد به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند که موجب اضمحلال روستا‌ها خواهد شد؛ زیرا جوانان موتور محرکه توسعه هستند.
عنایت الله رحیمی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان فارس در بخش کشاورزی، ادامه داد: در مرکز تحقیقات جهادکشاورزی بیش از ۱۰۰ کارشناس و پژوهشگر فعال هستند که با تحقیقات موثری نیز ارائه داده اند.
استاندارفارس ادامه داد: با توجه به این که مدیران جهادکشاورزی فارس دارای سابقه فعالیت پژوهشی هستند، ارتباط بین بخش‌های تحقیقاتی و ترویجی و کشاورزی در این استان به خوبی برقرار شده است.
رحیمی تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات مثبت در جهادکشاورزی باید به نیرو‌های جوان که تسهیل کننده، تسریع کننده و دوستدار ایده‌های نو هستند در پست‌های مدیریتی توجه بیشتری صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با قدردانی از اهتمام وزارت جهادکشاورزی به راه اندازی هنرستان‌های کشاورزی، افزود: این اقدام موجب حفظ نیرو‌های جوان در روستا و کسب دانش روز کشاورزی توسط آنان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار