در این بسته درباره فواید انار و موز بر سلامت بدن و تاثیر ورزش صبحگاهی بر رشد عصب مغز خواهیم گفت.
کد خبر: ۹۰۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 20 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

فشار خونتان را با انار کنترل کنید
مصرف روزانه یک لیوان آب انار برای مدت ۲ هفته میزان تستوسترون موجود در بزاق را ۲۴ درصد افزایش داده و تاثیراتی هم بر روی فشارخون، خلق و خو، اضطراب و احساسات فرد دارد. انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و حاوی مقدار زیادی ویتامین C و پتاسیم است؛ طبق بعضی از تحقیقات انجام شده این میوه فواید درمانی زیادی مثل کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کمک به درمان اسهال، کاهش کلسترول خون، حفظ وزن مناسب و کاهش وزن، کمک به درمان هموروئید و غیره را به همراه دارد.

بسیاری از مشکلات بدن از آنجا شروع می‌شود که دستگاه گوارش ما در هضم غذا خوب عمل نمی‌کند. عملکرد صحیح دستگاه گوارش برای بدن حیاتی است. فیبر موجود در انار به ما کمک می‌کند تا روده‌های سالمی داشته باشیم که خوب هم کار می‌کنند. از دیگر خواص انار برای روده می‌توان به کاهش احتمال بروز بیماری کرون که از بیماری‌های التهابی روده است و همچنین زخم معده اشاره کرد. برای داشتن روده سالم بهترین راه خوردن انار، دان شده به صورت کامل است.

 

پوسته‌های پاشنه پا را با موز درمان کنید
موز راهی مناسب برای برطرف کردن سلول های مرده پوست است که به حفظ رطوبت آن هم کمک می‌کند؛ برای درمان پوسته شدن پوست، از یک عدد موز بسیار رسیده خمیری یک‌دست درست کنید. می توانید ۲ قاشق چایخوری عسل هم به آن اضافه کنید، این خمیر را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پاهایتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. این درمان را هر روز انجام دهید.

همچنین می‌توانید با یک موز رسیده، نصف یک عدد آووکادو و یک قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده شده خمیر درست کنید و بعد از شستن پاها به عنوان مرطوب کننده به آنها مرطوب کننده بزنید، این کار را هر روز انجام دهید.

 

پوست صورتتان را با ماسک خرمالو ماساژ دهید
ماسک خرمالو سرشار از ویتامین‌های A, C, B۱، B۲ است و همین موضوع سبب شادابی پوست می‌شود یک عدد خرمالو را کاملا له کنید و ٣ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و تمام پوست صورتتان بجز دور چشم ودور لب را با این ماسک ماساژ دهید.

 

کسانی که از بیماری دیابت رنج می‌برند در اغلب مواقع میل زیادی برای خوردن دارند. بیماران دیابتی برای مقابله با گرسنگی می‌توانند این میوه را که فیبر فراوانی دارد، بخورند. همچنین معروف است که خرمالو سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

خواص مارچوبه
مارچوبه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی محبوبیت زیادی در بین مردم دارد؛ این خاصیت باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد می‌شود، همچنین به عنوان یک ضد سرطان قوی عمل می‌کند و علاوه بر موارد ذکر شده خواص ضد التهابی هم دارد که باعث کاهش فعالیت متابولیکی سلول های سرطانی می‌شود. دانشمندان طی تحقیقاتی دریافتند که مارچوبه تاثیر مثبتی بر پیشگیری، درمان و کند شدن روند پیشرفت سرطان کبد دارد. خاصیت ضد التهابی مارچوبه باعث جلوگیری از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری قلبی می‌شود.

 

ویتامین‌های گروه B موجود در مارچوبه در تنظیم قند خون موثر هستند. همچنین اسید فولیک و فیبر موجود در مارچوبه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر است. توصیه می شود که از مارچوبه در رژیم غذایی روزانه استفاده کنید تا از بیماری های قلب یا حمله قلبی در امان بمانید. می‌توانید از دم کرده مارچوبه برای تسکین درد قلب هم بهره ببرید. مارچوبه به از بین بردن کلسترول بد خون کمک می‌کند و از رسوب کلسترول در بافتهای بدن جلوگیری می‌کند.

گیاه‌خواری حس چشایی را از شما می‌گیرد؟
زینک یا روی یک ریزمغذی ضروری است که در عملکردهای زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد؛ این ماده معدنی در صدف‌ها و گوشت قرمز به وفور یافت می‌شود، همچنین برای حس چشایی و شنوایی ضروری است. بررسی‌ها نشان داده که کمبود روی عامل اصلی اختلال در ذائقه و حس چشایی است.

 

این مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به اختلال در حس چشایی ممکن است در جذب روی دچار نقص و مشکل باشند. در حالیکه لوبیاها، مغزهای خوراکی، غلات سبوس‌دار و ترکیبات لبنی همگی مقداری روی را برای بدن فراهم می‌آورند، اما اسیدفیتیک موجود در غلات سبوس‌دار، لوبیاها، حبوبات و دانه‌های خوراکی می‌تواند در جذب روی اختلال ایجاد کنند. در نتیجه ممکن است گیاه‌خواران نسبت به گوشت‌خواران ۵۰ درصد روی بیشتری نیاز داشته باشند. میزان مصرف روزانه استاندارد روی برای زنان ۸ میلی‌گرم است.

تاثیر ورزش صبحگاهی بر رشد عصبی مغز
بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتباط مثبت غیر معناداری بین سطوح گلوکز و عامل رشد عصبی مشتق از مغز وجود دارد، انجام ورزش صبح‌گاهی می‌تواند عامل رشد عصبی مشتق از مغز باشد.


ورزش کردن در اوایل صبح اثر سودمند بیشتری نسبت به ورزش کردن در اوایل غروب بر اکسیداسیون چربی و کاهش چربی خون پس از صرف غذا دارد، خوردن صبحانه مختصر پیش از ورزش می‌تواند به روحیه پس از ورزش و کنترل اشتها در زنان فعال بینجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار