او اضافه کرد : تمام مسایل و مشکلات مناطق جمع بندی و تبدیل به یک جدول می شود و همزمان که شهرداری ها در کنار ما حرکت می کنند و دور اول بازدیدها که تمام شد براساس فهرست مشکلات دوباره بر می گردیم به محلات که ببینیم که واقعا چه پیشرفتی حاصل شده است و به نظر می رسد کارهایی صورت گرفته اگرچه بر این باوریم که باید حرکت شهرداری ها برای رفع مشکلات در مسیر خدمات رسانی شتاب بیشتری گیرد.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 18 September 2020

لیلا دودمان در حاشیه بازدید از منطقه چهار شهرداری شیراز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مشاهده میدانی محلات یک منطقه، چند مزیت دارد که می توانیم از نزدیک با حضور مردم آنها را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: اگر این بازدیدها همراه با مدیران شهری هر منطقه باشد در واقع مدیران را از تصمیم گیری های پشت میزنشینی کاملا خارج و وارد عرصه اجتماع می کند.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه برخی مواقع مدیران عادت دارند در مسایل و سیاست گذاری شهری آنچه در ذهن خود دارند در نظر بگیرند،اظهار داشت: اما زمانی که مدیران وارد کف اجتماع و محلات می شوند شاید آن اولویت هایی را که شهرداری ها در نظر دارند، اولویت ها و نیازهای واقعی مردم نباشد.

دودمان ادامه داد: طی این سه سالی که به محلات مختلف سر زدم تمام مشکلاتی که مشاهده شد تقریبا در تمام محلات مشترک است به عنوان مثال روشنایی معابر، نامناسب بودن آسفالت خیابان ها و فاضلاب شهری و بوی ناشی آن در تمام مناطق محلات توسط مردم به آنها اشاره می شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نهضت آسفالت در شهرشیراز که اخیرا آغاز شده است، افزود: آغاز طرح نهضت آسفالت موجب شده دغدغه این معضل در بین شهروندان کمرنگ تر شود و مردم مطمئن شده اند که آسفالت به سوی منطقه آنها هم می آید.

نماینده شورا درسازمان فن آوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز به مشکلات دیگر مردم که از آن شکایت دارند اشاره کرد و بیان داشت: مسایل دیگری که در مناطق مشترک است گذر آب های سطحی در جوی هاست که یا کانال کشی نشده و یا اگر این هم انجام شده باز هم مردم مشکل دارند زیرا برخی مغازه ها و خانه ها لوله فاضلاب را به سمت جوی ها کشیده اند و در تمام مناطق مردم ابتدا به این مشکلات اشاره می کنند.


فضای سبز و تنگ شدن باغچه های درختان

وی به فضای سبز مناطق هم اشاره کرد و افزود: مسایل فضای سبز و حفظ آن از دیگر مشکلاتی است که مردم به آن می پردازند که یا باغچه ها لوله کشی نشده و یا اینکه خوب هم آبیاری نمی‌شوند ضمن اینکه فضای کاشت درخت ها بسیار محدود شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورا به مشکل عمده دیگری که در شهر شیراز مشاهده می شود اشاره کرد و گفت : آن چیزی که در اکثر خیابان ها مشاهده می شود ایجاد سد معبر توسط مغازه هایی است که به گونه‌ای در حال ارائه خدمات به مردم هستند مانند مکانیکی ها که تمام پیاده روها را گرفته اند ، دست فروش ها که در برخی از نقاط شهر وجود دارند و یا خدمات خودروها که می خواهند تزیینات انجام دهند.

دودمان اضافه کرد: مواردی که اشاره شد در تمام محلات مشترک است که ظرف سه سال بازدید مشاهده شد و باید نسبت به رفع آن توسط شهرداری ها با جدیت و سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: برخی از مسایل را می شود سریع حل کرد اما برخی دیگر زمانبر و خیلی طولانی است که برای حل آن نیازمند مدیریت و جدیت در انجام دادن کار است.


برای رفع مشکلات مردم باید شتاب بیشتری انجام شود

او اضافه کرد : تمام مسایل و مشکلات مناطق جمع بندی و تبدیل به یک جدول می شود و همزمان که شهرداری ها در کنار ما حرکت می کنند و دور اول بازدیدها که تمام شد براساس فهرست مشکلات دوباره بر می گردیم به محلات که ببینیم که واقعا چه پیشرفتی حاصل شده است و به نظر می رسد کارهایی صورت گرفته اگرچه بر این باوریم که باید حرکت شهرداری ها برای رفع مشکلات در مسیر خدمات رسانی شتاب بیشتری گیرد.

دودمان افزود: از انجا که تمام تماس های مردمی با خدمات شماره ۱۳۷ صورت می گیرد و ما نیز آن را به مناطق مختلف ارجاع می دهیم باید قبل از ورود نماینده شورا این کارها انجام شود اما به دلیل برخی مسایل این خدمات به تعویق می افتد .

وی تاکید کرد: کار دیگری که بر اساس کمیسیون هوشنمد سازی شورا مصوب شده هر بار که مردم با ۱۳۷ تماس می گیرند باید یک ارتباط دو طرفه الکترونیکی ایجاد کنیم زیرا متوجه نمی شویم که آیا مشکلات در هر منطقه بر طرف شده است تا باز خورد آن به مردم که شاکی هستند، برسد.

عضو شورای شهر اضافه کرد: این سیستم هوشمند هم اینک یک طرفه است و تا زمانی که این سیستم دو طرفه نشده باشد نمی توانیم به ناظرین مناطق اعلام کنیم که بر اساس درخواست های مردمی ورود و آنها را حل کنند.


نقش اساسی یاوران شورا ها در حل مشکلات شهری

دودمان با بیان اینکه وقتی یک سیستم مشارکتی در نظام دموکراسی قبول می کنیم و مردم ما را انتخاب می کنند ما هم باید یک سیستم مشارکتی پایین تر را بپذیریم افزود: آن هم هیچ کس نیست جز یاوران شورا که در واقع پل ارتباطی میان مردم و اعضای شورا هستند زیرا ما به طور مستقیم نمی توانیم جمعیت حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفری را ملاقات کنیم از این رو نقش یاوران شورا در نظام دموکراسی اهمیت زیادی دارد .

وی گفت: برای اینکه بتوانیم جامعه را از حالت بی تفاوتی خودش بیرون بیاوریم به نظر من باید به این حلقه ارتباطی یعنی به یاوران شوراها کمک و تقویت بیشتری شود و انها را وارد مباحث خودمان کنیم و با بها دادن به این بازوی ارتباطی، با قطع یقین به اینکه پیگیری انها با ما موجب می شود که یک اتفاق مثبت در یک منطقه از شهر به وجود بیاید .

او در بخش دیگر از سخنانش افزود: یک درد مشترک دیگر در مناطق وجود دارد که شهرداری ها در حال انجام پروژه های عمرانی زمان بر هستند، پیشنهاد کردیم در بسیاری از پروژه ها که مردم مجبور هستند از خیابان ها عبور کنند پیمانکاران باید متعهد شوند برای سرعت دادن به کار چند شیفته کار را دنبال کنند که این امر از مصوبات شورا است که باید رعایت شود .

دودمان تاکید کرد: مشاهده می کنیم که هر پروژه عمرانی مانند مترو که در دست اجراست ترافیک بسیار شدیدی ایجاد می کند و این امر نارضایتی مردم را به دنبال دارد ضمن اینکه مسایل ایمنی هم توسط پیمانکاران به هنگام اجرای پروژه رعایت نمی شود و منجر به تصادف و سپس ایجاد ترافیک شدید می شود که شهرداری ها باید این نکات مهم و کلیدی را به پیمانکاران گوشزد کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار