تا کنون ویروس کرونا در همه شهرستان‌های استان فارس و رد پای یکه تازی و فراگیری این بیماری در همه شهرها و مناطق این استان بر جای مانده است و افرادی جان خود را قربانی ابتلا به بیماری کرونا کرده اند ، تنها شهرستانی که هنوز کرونا نتوانسته در آن قربانی بگیرد شهرستان نوبنیاد بختگان در شرق استان فارس است.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 16 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:شهرستان بختگان در شمار شهرستان‌های شرقی استان فارس است. این شهرستان پیش تر بخشی از شهرستان نی ریز بود که در ۱۰ مهر ۹۸ به شهرستان تبدیل گردید. در سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این شهرستان ۳۲ هزار و ۲۲۴ نفر جمعیت داشته است . مساحت شهرستان بختگان که همجوار با تالاب بین المللی بختگان است حدود ۳ هزار و ۳۹۷ کیلومتر مربع برآورد شده است.

فراوانی مرگ و میر ناشی از یکه تازی کرونا در استان فارس نگرانی هایی را در برانگیخته است ، ستاد مدیریت دانشگاهی کرونا در استان فارس نیز در روز چهارشنبه با ابراز نگرانی از این موضوع ، لزوم به جا آوردن شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین توجه به آموزه ها و اندرزهای کارشناسان را یاد آوری کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با گرامیداشت روز اورژانس و فوریت های پزشکی از تلاش ها و فعالیت های اورژانس پیش بیمارستانی، روند اجرای مصوبات ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در حوزه های مختلف را ارزیابی و بر لزوم تلاش برای ارایه هرچه بهتر خدمات در حوزه های مختلف زیرمجموعه دانشگاه تاکید کرد.

مهرزاد لطفی در ادامه با بررسی اقدامات بیست و چهار ساعت گذشته حوزه های تابعه دانشگاه در راستای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در استان، روند ارایه خدمات به بیماران را پایش و دستورات لازم را به اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه ابلاغ کرد.

وی همچنین با ابراز نگرانی از افزایش موارد بستری کروناویروس در بیمارستان ها از مردم خواست: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و خودداری از سفرهای غیرضروری در روزهای پایانی شهریور، به مجموعه سلامت کشور و استان فارس برای ارایه خدمت بهتر به بیماران نیازمند دریافت خدمات درمانی، کمک کنند.

عبدالرسول همتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به آمار تجمعی موارد فوت شده در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون گفت: بیشترین تعداد مرگ و میر گزارش شده با ۴۲۳ مورد فوت مربوط به شیراز است .

دکتر همتی افزود: تا کنون و در شهرستان مرودشت ۶۲ مورد، کازرون ۴۵ مورد، لامرد ۲۳ مورد، آباده ۲۱ مورد، داراب ۱۸ مورد، قیروکارزین ۱۶ مورد، کوار ۱۱ مورد، زرین دشت و پاسارگاد هر کدام ۹ مورد، ممسنی ۸ مورد، زرقان، اقلید و خرم بید هر کدام ۶ مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : همچنین در شهرستان های فیروزآباد، مهر، استهبان و ارسنجان هر کدام ۵ مورد، سپیدان و سروستان هر کدام ۴ مورد، نی ریز و رستم هر کدام ۳ مورد، کوهچنار و بیضا هر کدام ۲ مورد، فراشبند، خرامه، بوانات و سرچهان هر کدام یک مورد فوتی کرونا تا امروز گزارش شده است و از شهرستان بختگان کماکان هیچ مورد فوتی اعلام نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علومپزشکی شیراز از مردم استان خواست همچون گذشته به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه داشته باشند تا بتوان کنترل و نظارت بیشتری بر این بیماری انجام داد.

از دیروز تا امروز ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسیده است، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

برچسب ها: کرونا ، بختگان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار