مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به منابع آب و خاک و پتانسیل‌های موجود پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح۵۰۵ هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای حدود ۲۸هزار تن محصول تر برداشت شود.
کد خبر: ۹۰۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 16 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ارسلان صالحی چهارشنبه ادامه داد:ایوب جهانشاهی به دلیل رعایت اصول به زراعی چون بسترسازی مناسب کشت، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از کودهای کشاورزی اختصاصی ذرت با فرمولاسیون جدید، توانست رکورد جدیدی در تولید ذرت علوفه‌ای به ثبت برساند.

وی بیان کرد: متوسط برداشت ذرت علوفه‌ای ۷۰ تا ۸۰تن در هر هکتار است و۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خفر به کشت ذرت اختصاص دارد.

صالحی گفت: مکانیزه بودن مراحل کاشت و برداشت، تناسب این محصول با اقلیم این شهرستان و سوددهی بالا از مهمترین عوامل گرایش کشاورزان به کشت این محصول است.

وی بیان کرد: از مزیت‌های طرح نوین کاشت ذرت علوفه‌ای، کاهش آبیاری، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی است.

مدیر جهاد کشاورزی خفر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۸هزارتن ذرت علوفه‌ای از کشتزارهای شهرستان خفر برداشت شود.

به گفته وی کار برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان خفر از نیمه شهریور ماه آغاز می شود و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

شهرستان خفر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

پیش‌بینی برداشت ۲۸هزارتن ذرت علوفه‌ای در شهرستان جهرم

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به منابع آب و خاک و پتانسیل‌های موجود پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح۵۰۵ هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای حدود ۲۸هزار تن محصول تر برداشت شود.

مریم جعفری افزود: مناطق زیر کشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان جهرم، بخش مرکزی و کردیان است.

وی با اشاره به ارقام مهم ذرت علوفه‌ای کاشته شده در شهرستان جهرم گفت: بذر مصرفی در این کشت ۱۷۶۷۵ کیلوگرم ارقام سینگل کراس ۷۰۴ و ۵۴۰و۶۴۴ است.

وی بیان کرد: با هدف بهره‌وری بهینه از آب تلاش می‌شود ارقام میان‌رس و زودرس جایگزین ارقام دیررس شود.

جعفری با اشاره به کمبود منابع آبی در شهرستان و ضرورت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری گفت: کارشناسان درصدد هستند تا با اجرای روش‌های نوین آبیاری و تغذیه بهینه، عملکرد مزارع را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار