طهماسبی خطاب به رئیس جمهوری مطرح کرد: جناب آقای رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت؛ هر روز از حوزه انتخابیه بنده فریاد مردم از گرانی و تورم بلند است و صدای شکستن عزت و غرور نان آوران خانواده‌ها در مقابل اهل خانواده شنیده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 15 September 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:فرهاد طهماسبی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستورخود بااشاره به ماه محرم گفت: ابتدا به سالار آزادگان امام حسین (علیه السلام) درود می‌فرستم و به بارگاه و ارواح پاک و آسمانی تمامی پیروان این شمع پرفروغ بشریت و شهدای تاریخ مخصوصاً سردار همیشه سرفراز قلوب شهید حاج قاسم سلیمانی درود فرستاده و شادی افزون‌تر روح بلند آن بزرگمرد حامی محرومان جهان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از اعتماد و محبت فراوان مردم شریف حوزه انتخابیه خویش سپاسگزاری کنم ووامدار اعتماد و لطف بزرگواران هستم که با رای بالا، بنده را لایق خدمتگزاری خویش دانسته اید و بار مسئولیت و وکالتی سنگین را بر دوش بنده نهادید امیدوارم را از دعای خیر خویش و راهنمایی‌های خیرخواهانه خود هرگز محروم نسازید.

نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس با بیان اینکه بنده از حوزه انتخابیه ای می آیم که 3 شهرستان محروم و مظلوم و در عین حال سرشار از منابع خدادادی را در خود جای داده است، ادامه داد:از شهرستان‌های نیریز ،استهبان و بختگان استان فارس؛ که سومین حرم اهل بیت نگین درخشندگی آن است، از دیار دلاورمردان گردان‌های خط‌شکن کمیل و فجر، از لشکر ۳۳ المهدی می آیم.

صدای شکستن عزت و غرور نان آوران خانواده‌ها در مقابل اهل خانواده شنیده می‌شود

طهماسبی تاکید کرد:حوزه انتخابیه این جانب با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کند،مشکلات و کمبودهایی که در سالیان گذشته بر روی هم انباشته شده و دردا که پاره‌ای از سختی‌ها و مشکلات به خاطر بی تدبیری ها پدید آمده است.

وی خطاب به رئیس جمهوری مطرح کرد: جناب آقای رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت؛ هر روز از حوزه انتخابیه بنده فریاد مردم از گرانی و تورم بلند است و صدای شکستن عزت و غرور نان آوران خانواده‌ها در مقابل اهل خانواده شنیده می‌شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن ،تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور؛مردم در مقابل گرانی و تورم داغ عزیزان شان را هم به فراموشی سپرده اند؛ این کمبودها و نارسایی ها آنچنان امروز رخ می‌نماید که ناامیدی از وضع موجود، فرار سرمایه‌ها و مغزها، تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی، کشاورزی و دامپروری را برای حوزه انتخابیه بنده پدید آورده است.

نجات بختگان طبق الگوی نجات دریاچه ارومیه، نیازمند عزم و اراده ملی است

وی خاطرنشان کرد:وزیر نیرو ؛دریاچه بختگان که چند شهرستان از برکات آن بهره مند بودند؛ در روزگاری نه چندان دور استراحتگاه و زیستگاه زمستانه فلامینگوها و دُرناهای زیبایی بود که از مبدا روسیه و سیبری در مهاجرت بودند. تالابی که رطوبت آن به مدد کوه‌های اطراف باعث تقویت پوشش گیاهی و ثمردهی درختان و باروری زمین‌های اطراف می شد؛ اینک چند سالی است که به سبب خشکسالی های پی درپی و بی‌مبالاتی مسئولین و عدم تخصیص مناسب و به موقع حق آبه به شوره زاری تبدیل شده است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:بخت از بختگان روی برگردانده و دریاچه ای که زمانی جان منطقه بود؛ اینک به سبب انتشار ریزگردها و روی زمین های حاصلخیز و بادها و همچنین انواع بیماری‌ها بلای جان مردم شده است.

وی با بیا اینکه با هزار زبان احیای دریاچه بختگان را فریاد زده و بازهم فریاد می زنیم، تاکید کرد:اما نجات این دریاچه،طبق الگوی نجات دریاچه ارومیه نیازمند عزم و اراده ای ملی است و این کار ممکن نیست مگر با مطالعات محلی، جذب اعتبارات بین‌المللی و طرح‌های تحقیقاتی با محوریت دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه شیراز و همچنین وجود برنامه های منسجم و نظارت و مسولیت پذیری مسولان در این زمینه است.

طهماسبی با خطاب قرار دادن وزیر نیرو مطرح کرد: نیروگاه احداث سد چشمه عاشق در شهرستان نیریز که بزرگترین سد منطقه شرق فارس با ظرفیت ۸۰ میلیون مترمکعب آب است،می توانست به نیازهای مردم شهرستان پاسخ دهدو شادمانی و رضایتمندی آنان را فراهم آورد ،اما افسوس که هیچ اقدامی در ۱۰ سال اخیر برای احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال آب شرب صورت نگرفته است و میلیون‌ها لیتر آب در سال تبخیر می شود و هیچ حاصلی جز تشنگی ،بی‌آبی و دلزدگی و همچنین تعطیلی کشاورزی و کوچ مردم به دنبال نداشته است.

واگذاری چندین پهنه معدنی پارک ملی بهرام گور به شرکت های غیربومی بدون رعایت قوانین محیط زیستی

وی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور و وزیر صنایع و معادن؛ در سال ۱۳۹۷ پشت درهای بسته بدون حضور نمایندگان قانونی مردم و مسئولان شهرستان نیریز چندین پهنه معدنی واقع در پارک ملی محیط زیست بهرام گور را به چند شرکت غیربومی بدون رعایت قوانین محیط زیستی و رعایت مصالح مردم بومی منطقه واگذار کردند و نارضایتی و رنجش فراوانی را پدید آورده‌اند؛ خواستار ورود نهادهای نظارتی و اجرایی خصوصاً شخص وزیر به موضوع این واگذاری ها و لغو پروانه اکتشاف در این پهنه ملی هستیم .

استهبان به عنوان بزرگترین انجیرستان دیم جهان نیازمند توجه مسولان است

طهماسبی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی،اظهار کرد: شهرستان استهبان به عنوان بزرگترین انجیرستان دیم جهان نیازمند توجه و مساعدت ویژه جهت صادرات انجیر است و امیدوار است که به جایگاه واقعی خود در این زمینه دست یابد.دسترنج مردم به دست سودجویان و واسطه ها به تاراج می رود.هرچه سریعتر مشکلات عدیده کشاورزان و باغداران این شهرستان پیگیری و مرتفع شود.

گردنه لای رَز چندین سال معطل تخصیص بودجه برای اتمام است

نماینده مردم نی ریز استهبان و بختگان در مجلس خاطرنشان کرد:آقای رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛ گردنه لای رز ،همان گردنه قاتل سربازان عزیزمان چندین سال معطل تخصیص بودجه برای اتمام است و روزی نیست که جان عده ای در این گردنه گرفته نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: برای پیشرفت این پروژه "گردنه لای رز "تاکنون؛ دستورات ویژه داده شده است،اما مسئولین را چه می شود که اقدامی موثر در جهت رفع این مشکل انجام نمی‌دهند؛علیرغم وعده‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،اعتبارات سر از طرح‌های دیگر در می‌آورند.تقاضای أکید دارم که گردنه در شهر مشکان را که سال‌ها است به علت بی تدبیری ها به سرانجام نرسیده است در اسرع وقت به سرانجام برسانید./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار