آمار جانباختگان ناشی از کروناویروس در استان فارس به مرز ۹۰۰ نفر رسید.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 14 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه ۸ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به ۸۹۶ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی میانگین سنی جانباختگان ناشی از کروناویروس در استان را ۶۷ سال اعلام کرد که ۵۹ درصد را مردان و ۴۱درصد را بانوان به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۲۶۹ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۴۷ هزار و ۵۷۴ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

دکتر همتی، میانگین سنی مبتلایان به کروناویروس در فارس را ۴۱ سال اعلام کرد و گفت: موارد ابتلا به کووید۱۹ در استان فارس را ۵۷درصد مردان و ۴۳درصد بانوان تشکیل می‌دهند.

وی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع تاکنون، ۴۴ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی با اشاره به بستری ۶۹۲ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۸۸ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان نزدیکی فصل پاییز و احتمال شیوع موج اول آنفلوانزا ، تاکید کرد: لازم است مردم با رعایت دستورات بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، پرهیز از حضور در مهمانی و تجمعات و شست و شوی منظم دست ها، ضمن حفظ سلامت خود، تیم‌های بهداشتی و درمانی را یاری رسانند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار