گردو میوه های سنگی تک دانه ای است که از درخت گردو رشد می کند و منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر هستند. این میوه کوچک ممکن است سلامت قلب و استخوان ها را تقویت کرده و از جمله مزایای دیگر در مدیریت وزن کمک کنند.
کد خبر: ۸۹۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 14 September 2020

تابناک فارس به نقل از دانا:درختان گردو بومی شرق آمریکای شمالی هستند اما امروزه به طور معمول در چین، ایران و در ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا پرورش می یابند.

در زیر پوست درخت گردو یک مهره چروک و کره ای شکل است. گردو به دو بخش مسطح تقسیم می شود تا بصورت تجاری فروخته شود.

گردو هم به صورت خام و هم بو داده و نمکی یا نمک موجود است.

فواید و خواص سلامتی گردو:

1.سلامت قلب:

به خاطر سطح بالای اسیده ای چرب امگا 3 در گردو، برای سیستم قلبی و عروقی بسیار مفید هستند. مشخص شده است که خورد تنها چند گردو در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند، بنابراین آن هایی که فشار خون بالا دارند توجه بیشتری داشته باشند. اسیده ای چرب امگا 3 معروف به کاهش کلسترول بد در بدن و افزایش تولید کلسترول خوب شناخته می شوند که این اعمال هم برای قلب مفید است.

2. گردو مناسب برای سیستم ایمنی:

گردو مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها را دارد که سیستم ایمنی بدن شما را سالم نگه می دارند و از ظهور بیماری ها پیش گیری می کنند.

3. گردو مفید برای سلامت مغز:

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو هم برای مغز مفید هستند. باعث می شود که سیستم عصبی به آرامی کار کند و حافظه شما را بهبود بخشد.

 

4.گردو مناسب برای سرطان سینه:

انجمن تحقیقات سرطان آمریکا در سال 2009، حجم تحقیقات خود را منتشر کرد که مصرف کمی از گردو، هر روز، می تواند به کاهش خطر سرطان پستان کمک کند.

5. گردو مناسب برای بیماری های التهابی:

کسانی که بیماری های التهابی مانند آسم، ورم مفاصل و اگزما دارند، گردو برایشان مفید است چون مقادیر زیادی از اسیده ای چرب دارند.

6. گردو مناسب برای سلامت استخوان ها:

گردو شامل یک اسید چرب ضروری به نام اسید آلفا لینولینیک است.این اسید آلفا لینولینیک و ترکیبات آن با استخوان های قوی تر و سالم تر در ارتباط بوده اند .هم چنین وقتی شما اسیدهای چرب امگا 3 را از طریق گردو جذب می کنید، التهاب کاهش می یابد و این مربوط به حفظ استخوان ها برای مدت زمان طولانی تر است.


7. گردو برای کمک به خواب بهتر و استرس:

گردو ملاتونین دارد و گفته می شود این ترکیب با الگوهای خواب بهتر مرتبط است. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 فشار خون را پایین نگه می دارند و به کاهش استرس کمک می کنند.

8. گردو مناسب برای دوران بارداری:

گردو شامل گروه های ویتامین B سالم مثل فولات، ریبوفلاوین، تیامین و غیره است که اینها برای یک زن باردار و جنین ضروری هستند.

9.گردو مناسب برای دستگاه گوارش:

گردو، غنی از فیبر است و راهی خوب برای حفظ صحیح عملکرد سیستم گوارشی هستند همه انسان ها به طور روزانه به فیبر نیاز دارند، تا حرکات روده ای را به درستی حفظ کنند.


10.گردو مناسب برای تمیز کردن داخل بدن:

گردو تمیز کننده داخلی بدت شما است، چون آن ها به صورت تحت اللفظی، سیستم گوارشی را از انگلهای زیادی پاک می کنند.

11. گردو مناسب برای درمان عفونت های قارچی :

هیچ راه بهتری برای پاک کردن خود از قارچ وجود ندارد - به جز گردوی سیاه

12. تاخیر در پیری پوست:

گردو برای پوست خوب است چون مملو از ویتامین های B می باشد. ویتامین B استرس و خلق و خو را بسیار عالی مدیریت می کند. افزایش سطح استرس می تواند منجر به ظهور زودرس چین و چروک شود و در نتیجه باعث افزایش سریع تر پیری می شود. حضور ویتامین B, همراه با ویتامین E, به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از استرس کمک می کند و این امر فرآیند سالخوردگی را به تاخیر می اندازد .

نکاتی در مورد خرید و نگهداری گردو

گردو در سه اندازه مختلف، کوچک، متوسط و بزرگ قرار دارد. صدف شان را کاملاً بررسی کنید. از صدفهایی با سوراخ و یا شکاف دار دوری کنید.

چگونه گردو را ذخیره کنیم:

شما می توانید گردو را در یک ظرف محفوظ از هوا در یک ناحیه خشک و خنک، دور از نور مستقیم خورشید ذخیره کنید.

این کار یک عمر طولانی از 3 ماه به شما می دهد، به شرطی که گردو در پوستش قرار داشته باشد.

زمانی که پوسته را برمیدارید، می توانید آن را به مدت شش ماه در یخچال خود نگه دارید.

شما می توانید گردو را در یک بسته بدون هوا نگه دارید و برای یک سال بدون هیچ آسیبی از آن ها استفاده کنید.

گردو به طور کلی طعم های غذایی را به راحتی جذب می کند.

در حالی که منجمد است، مطمئن شوید که از غذاهایی مانند پیاز، کلم و ماهی در فاصله ای امن نگهداری می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار