نماینده شیراز در مورد بازار سرمایه و بورس گفت: چرا بورس برای مردم محروم جز رنج و سختی چیزی نداشت؟ آنچه در جلسه گذشته مورد اعتراضم بود این بود که به جای تعدد اولویت های مجلس به همان بخش هایی که پیشتر در دستور قرار گرفته و نیمه تمام مانده بپردازیم./ وی با بیان اینکه حرف و عمل همه باید در جهت تقویت نظام اسلامی باشد، دو حکم روز گذشته قوه قضاییه را در راستای عدل و داد دانست.
کد خبر: ۸۹۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 14 September 2020

به گزارش تابناک فارس: روح الله نجابت با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس در سال ۹۵ و همچنین بیانات ایشان در دیدار با دولت در سال ۹۹ گفت: به نظرم باید یک موضوع را اولویت مجلس قرار داده و به جد آن را دنبال کنید. آن موضوع چیزی نیست جز مبارزه با قاچاق کالا و ارز . مجلس و دولت باید کارگروه مشترک تشکیل دهند و به این ماجرا رسیدگی کنند.

نماینده شیراز در مورد بازار سرمایه و بورس گفت: چرا بورس برای مردم محروم جز رنج و سختی چیزی نداشت؟ آنچه در جلسه گذشته مورد اعتراضم بود این بود که به جای تعدد اولویت های مجلس به همان بخش هایی که پیشتر در دستور قرار گرفته و نیمه تمام مانده بپردازیم. مثلا مساله تامین کالاهای اساسی به کمیسیون بودجه رفت و از مهلت قانونی اش گذشت اما هنوز در دستور صحن مجلس قرار نگرفته است. در این سه ماه چه دستاوردی برای مردم داشته ایم.

وی گفت: در شرایطی که نظام سلطه در تلاش است علاوه بر فشارها یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه امت اسلامی به راه بیندازد از یک سو شاهد عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم نامشروع صهیونیستی هستیم که خیانت به اسلام و مردم مظلوم فلسطین است. از سویی دیگر شاهدیم که ملت ایران همچنان پرقدرت در صحنه ایستاده و هر چه در توان دارد در مسیر حق گذاشته است.

نجابت در ادامه نطق خود در مورد مفهوم عدالت خواهی گفت: اگر عدالت خواهی ذیل عدالت اجتماعی تاریخی نباشد کور است. تضعیف حاکمیت دینی چه نسبتی با عدالت خواهی تحقیقی دارد. حرف و عمل همه باید در جهت تقویت نظام اسلامی باشد. اگر نظام اسلامی تضعیف شود گناهی نبخشودنی اتفاق افتاده است. آن نوع عدالت خواهی مطلوب خواهد بود که بر مبنای ارزشهای اسلام و نظر ائمه و ولی فقیه باشد. بقیه رفتارها هر چه باشد عدالت خواهی حقیقی و مطلوب نیست.

وی با بیان این که « چه می شود که متاثر از تبلیغات پیچیده دشمن همه اقدامات عدالت خواهانه جمهوری اسلامی هیچ انگاشته می شود؟» به دو حکم روز گذشته قوه قضاییه اشاره کرد و آنها را در راستای عدل و داد دانست.

نجابت گفت: دنباله‌رو های جریان تحریف با ارائه تفسیر ساده انگارانه از مفهوم عدالت و نادیده گرفتن خدمات جمهوری اسلامی به دنبال دوچیز هستند. یکی ضربه به روحیه مردم و دیگری آدرس غلط دادن برای رفع مشکلات. اگر به نام عدالت خواهی اخلاق را کنار بگذاریم معنایش انحراف از خط امام و رهبری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار