کد خبر: ۸۹۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 14 September 2020

 

اعتبار پروژه کمربندی خلخال تامین شد

اردبیل _ ایرنا _ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تامین ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی زمینه ادامه عملیات اجرایی و تکمیل پروژه نیمه‌تمام کمربندی شهر خلخال فراهم شد.

به گزارش ایرنا ، علی یوسف‌زاده روز دوشنبه در بازدید از عملیات اجرایی این پروژه افزود: کمربندی خلخال که از پروژه‌های مهم راه‌سازی این شهرستان است از مدت‌ها پیش به علت نبود اعتبار متوقف و تعطیل شده بود.

وی اظهارداشت: اجرای این پروژه به طول ۴.۵ کیلومتر با مدت قرارد پیمان ۱۸ ماهه با پیمانکار مجری جدید شروع شده و با تکمیل و افتتاح آن ضمن حل مشکل ترافیکی خیابان‌های واقع در مبداء ورودی بویژه خودروهای سنگین از جاده فیروزآباد به شهر خلخال ترافیک منطقه شمال غربی شهر به سمت جاده‌های خلخال - اسالم و خلخال - پونل در بخش جنوب شرقی هدایت خواهد شد.

او گفت: این پروژه با پیش‌بینی احدث کمربندی خلخال بصورت چهاربانده با قرارداد اولیه ۱۹۰ میلیارد ریال به پیمانکار زیر سازی پروژه  واگذار شده و اعتبار موردنیاز آن از محل‌های اعتباری مختلف تامین شده است ..

وی افزود: برای تکمیل این پروژه و سه تقاطع غیر همسطح در مسیر جاده خلخال به فیروزآباد در مجموع ۷۸۰ میلیارد ریال اعتیار نیاز است که با توجه به اهمیت تکمیل آن در اولویت طرح‌های راه‌سازی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفته است.

او همچنین گفت: کمربندی خلخال به عنوان قطعه چهار راه اصلی خلخال- فیروزآباد و بخشی از پروژه ملی راه رضوانشهر ، خلخال ، میانه به میاندوآب است که همزمان با عملیات اجرایی راه فیروزآباد آغاز شده ، ولی بدلایل مختلفی در مقاطع زمانی مختلف متوقف و تعطیل شده است.

او بیان کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به اجرای پروژه‌های راه‌سازی خلخال و ارتقای شاخص راه‌های ارتباطی این شهرستان شده و این امر سبب افزایش میانگین شاخص بهره‌مندی مردم منطقه از راه‌های اصلی ، فرعی این منطقه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار