متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی اردکان گفت: با مصرف غذای مفید و سبک در روز‌های کرونایی به سلامت خود کمک کنید.
کد خبر: ۸۹۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 13 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:راضیه نبی میبدی، متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی اردکان  گفت: مهم‌ترین اصل ضروری سلامتی در طب ایرانی، ورزش است که در روز‌های قرنطینه کاهش آن باعث بروز بیماری‌های جدید شده است.

او افزود: تنفس عمیق عامل موثری در تقویت سیستم تنفسی و بدن است همچنین باید از خوردن غذای غلیظ، بودار، سرخ شده، تحریک کننده و غذایی که هضم سختی دارد پرهیز کرد.

نبی میبدی ادامه داد: از مصرف غذا‌های سنگین مانند حلیم، کشک بادمجان و کله پاچه پرهیز و غذای سبک و مفید استفاده شود.

او بیان کرد: در فصل تابستان غذای خیلی گوشتی و با طبع گرم باعث گرمای بیشتر بدن شده و باید غذای سبک و با طبع خنک مصرف شود.

متخصص طب سنتی ایرانی، اظهار داشت: یک نوشیدنی خوب در این روز‌ها شربت تخم بالنگو یا تخم شربتی است که باید یک استکان آب، یک قاشق مرباخوری عسل، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذا خوری تخم بالنگو با هم ترکیب و ۲۰ دقیقه پس از آمیختن نوشیده شود.

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی اردکان بیان کرد: شیره بادام تنها یا ترکیبی که ۱۲ تا ۱۰ عدد مغز بادام درختی شیرین یک شب در آب خیسانده و پوست گرفته شود و همراه با یک لیوان آب ولرم در مخلوط کن همگن شود و با افزودن یک قاشق مرباخوری عسل بنوشید، ۷ تا ۵ عدد مغز پسته یا یک قاشق مربا خوری پودر نارگیل می‌توان به این مخلوط اضافه کرد.

متخصص طب ایرانی گفت: مغز بادام، فندق، پسته و خشکبار شامل مویز، کشمش، توت خشک و انجیر در برنامه غذایی گنجانده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار