جان باختگان کرونا در فارس به ۸۸۸ نفر رسید.
کد خبر: ۸۹۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 13 September 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس، بیش از ۲۶۸ هزار آزمایش تشخیصی ابتلا به کروناویروس در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان انجام شده و ابتلای ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد مثبت قطعی به ثبت رسیده است.
عبدالرسول همتی با بیان این که در ۲۴ ساعت گذشته، پنج نفر در فارس بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند افزود: مجموع موارد مرگ و میر مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع در استان تاکنون ۸۸۸ نفر شد.
وی گفت: ۴۳ هزار و ۹۱۸ نفر نیز از ابتدا تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که معادل ۹۳ درصد افراد مبتلایان هستند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هم اکنون ۶۵۲ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های مختلف استان بستری هستند که از این تعداد ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.
دکتر همتی گفت: اگر چه ۱۱ و ۷ دهم درصد از کل مبتلایان کشور مربوط به استان فارس است، اما ۳ و ۸ دهم درصد از جان باختگان مربوط به استان بوده و این نشان دهنده تلاش کارکنان مجموعه سلامت استان است.
معاون بهداشت دانشگاه با این هشدار که بی توجهی هم وطنانمان به بحران کرونا، سلامت بسیاری از مردم را به خطر می‌اندازد افزود: از رعایت کردن اصول بهداشتی خسته نشویم و روزانه ترویج فرهنگ خودمراقبتی در ایام کرونا را به خود و دیگران گوشزد کنیم.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار