رئیس جامعه هتلداران فارس گفت: از اسفند پارسال تاکنون ۴۵ درصد از هتل‌های فارس تعطیل و سطح اشغال فعلی هتل‌های فعال در این استان ۵ تا ١٠ درصد است.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 13 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا: رئیس جامعه هتلداران فارس از تعطیلی ۴۵ درصد از هتل‌های این استان از اسفند پارسال تاکنون خبر داد و سطح اشغال فعلی هتل‌های فعال فارس را ۵ تا ١٠ درصد اعلام کرد.

حسن سیادتان افزود: از اسفندماه سال گذشته و در پی شیوع بیماری کرونا هتل‌ها جزو اولین مشاغلی بود که فعالیت آن‌ها متوقف شد و تا امروز هم همچنان رونقی در این بخش ایجاد نشده و همچنان حدود ۴۵ درصد از هتل‌ها و ظرفیت اقامتی فارس تعطیل است.

او ادامه داد: از مجموع هتل‌هایی که باز است هم تنها تعداد کمی قادر به ادامه فعالیت در شرایط استقبال کم مسافران هستند.

رئیس جامعه هتلداران فارس بیان کرد: معمولا از مهرماه هر سال برنامه پذیرش تور‌های خارجی آغاز می‌شد، اما امسال با فراگیری بیماری کرونا این امکان میسر نبوده و معلوم نیست در آینده چه وضعیتی برای هتلداران ایجاد شود.

سیادتان با بیان اینکه تاکنون تعدیل نیرو در هتل‌های استان نداشته‌ایم، گفت: نیرو‌های موجود در هتل‌ها نیرو‌های تخصصی هستند و اگر تعدیل شوند ممکن است پسا کرونا دیگر سر کار نیایند، اما در عین حال دور از انتظار نیست که در آینده تعدیل نیروی زیادی داشته باشیم.

او همچنین به استقبال نکردن هتلداران فارس از تسهیلات کرونایی اشاره و بیان کرد: این تسهیلات در قالب سود ١٢ درصد و به ازای هر یک پرسنل ١٦ میلیون تومان پیش بینی شده بود و، چون بانک‌ها ضمانت‌های سنگین می‌خواستند، کسی استقبالی نکرد.

رئیس جامعه هتلداران فارس از لزوم برنامه ریزی مدون، قوی و جامع برای پساکرونا و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز آن تاکید و تصریح کرد: پس از پایان دوران کرونایی، استقبال برای سفر در تمام دنیا زیاد می‌شود، لذا از هم‌اینک برای هتلینگ‌ها باید برنامه ریزی خوبی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار