ارجمند گفت: شمار مبتلایان به بیماری «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر به سه هزار و ۱۱۱ نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۹۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 12 September 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سیدمجید ارجمند» از شناسایی ۱۶ بیمار کرونایی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت:‌ با نگاهی به وضعیت بیماری «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر تا روز گذشته ۲۱ شهریور ماه مشاهده می شود که تعداد كل موارد مثبت به سه هزار و ۱۱۱ نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۶۳ نفر از مبتلایان از اهالی شهرستان جهرم هستند، افزود: همچنین ۳۰۱ نفر از خفر، ۱۰۳ در کردیان و ۷۵ نفر نیز از اهالی بخش سیمکان هستند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه شرایط مطلوب مراکز درمانی شهرستان جهرم سبب مراجعه بیماران از دیگر شهرستان ها شده است، بیان کرد: تعداد کل مبتلایان غیر بومی که به مراکز درمانی جهرم مراجعه کرده اند، ۲۶۹ نفر اعلام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی آزمایشگاه مولکولی تشخیص «کرونا» در جهرم روند نمونه گیری این بیماری در این شهرستان انجام می شود، عنوان کرد: از ابتدای شیوع «کرونا» تا کنون تعداد كل نمونه های گرفته شده در شهرستان جهرم ۹ هزار و ۵۵۱ نفر بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه خوشبختانه شمار بسیاری ازمبتلایان «کرونا»در جهرم به بهبودی رسیده اند، گفت: تعداد كل بيماران بهبود يافته و از قرنطينه خارج شده تا امروز ۲ هزار و ۸۳۲ نفر گزارش شده است.

 

وی همچنین به بیمارانی که در قرنطینه در حال طی کردن مراحل درمان خود هستند نیز اشاره کرد که این بیماران به ۲۷۹ نفر رسیده است.

 

ارجمند به قوتی های ناشی از کرونا نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای شیوع «کرونا» در جهرم تعداد کل جانباختگان به ۷۸ نفر افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه وجود ذهنيت منفی و ترس از مثبت شدن نمونه تشخيصي كرونا و يا آلوده شدن فرد در محيط بيمارستان يا درمانگاه باعث می شود افراد برای درمان بيماری خود دير اقدام كنند، تاکید کرد: اين در حالی است كه مراجعه به موقع به مراكز درمانی در كنترل و درمان بيماری كرونا بسيار مهم و تاثير گذار است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان بر پایبندی و رعایت همیشگی اصول بهداشتی تاکید کرد و گفت: برای این بیماری ناشناخته هنوز درمان قطعی وجود ندارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری و مراجعه زودهنگام در صورت ابتلا است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار