مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: برداشت انار از سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار ۱۵ هزار تن انار برداشت شود.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 10 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمدرضا صالحی،با اشاره به اینکه برداشت انار در این شهرستان از اواخر شهریورماه آغاز شده و تا اواخر آبان‌ماه ادامه دارد، افزود: ۸۰ درصد این محصول به صورت درجه یک و برای تازه‌خوری به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می‌شود و ۲۰ درصد مابقی به صورت درجه دو و برای تهیه رب انار برداشت می‌شود.

به گفته وی، ارقام مختلف انار شهرستان خفر شامل، شیرین، ترش، میخوش و ‌کدور است و این شهرستان از دیرباز یکی از قطب‌های تولید انار در استان فارس بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خفر بیان داشت: در حال حاضر نبود تعاونی، مرکز خرید و عدم وجود سردخانه برای نگهداری محصول انار این شهرستان، موجب شده که انار تولیدی این منطقه به مرکز استان (شیراز) و سایر استان‌ها از جمله تهران و اصفهان ارسال شود.

صالحی اضافه کرد: در صورت حل مشکلات یاد شده و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این شهرستان، محصولات فرآوری شده با نشان منطقه تولیدکننده محصول به بازارهای خارجی صادر خواهد شد و در نتیجه باغداران از ارزش افزوده این محصول بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به کشت انار اختصاص دارد که از این میزان یک هزار هکتار آن غیرمثمر است.

او ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های شهرستان خفر برای تولید انار و همچنین به دلیل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، بسیاری از کشاورزان این شهرستان با ایجاد باغ‌های انار به تولید این محصول روی آورده‌اند.

شهرستان خفر در فاصله ۱۰۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، انار ، خفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار