نماینده سپیدان گفت: توصیه ما به مردم این است که در بازار سرمایه صبور باشند و عجله نکنند. سهام خود را بیرون نکشند. کسی که امروز سرمایه خود را بیرون می کشد قطعا فردا ضرر خواهد کرد که چرا امروز سهام خود را با این ارزش فروخت. ما نگران سرمایه های مردم هستیم و با تمام توان تلاش می کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 09 September 2020

به گزارش تابناک فارس: محسن علیزاده گفت: بخش عمده ای از نوساناتی که در بازار وجود دارد به دلیل این است که بازار گردانی خوبی توسط حقوقی ها انجام نشده است. حقوقی ها اگر روزهای خوب بازار را تجربه کرده اند لازم است که در روز های بَد هم به کمک بیایند و بازار را کنترل کنند. که حتما لازم است در همین رابطه جلسه ای را با حقوقی ها برگزار کنیم تا اگر از انجام این کار سر باز زدند ما به عنوان نمایندگان مجلس حتما عملکرد آنها را در بازار سرمایه مورد ارزیابی و تحقیق و تفحص قرار خواهیم داد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: بر اساس پیشنهاد فعالان بازار سرمایه از بانک مرکزی درخواست کردیم تا خط اعتباری برای سهامداران حقیقی و حقوقی در نظر بگیرند. در شرایط فعلی که بانک ها از بازار سرمایه سود خوبی می کنند حتما یک خط اعتباری برای خرید بیشتر شکل بگیرد.

وی ادامه داد: با مذاکراتی که با سازمان بورس و اوراق بهادار کردیم، سازمان بورس این قول را داده است که در کوتاه ترین زمان ممکن بخشی از درآمد خود را برای فرهنگ سازی و آموزش اختصاص دهند که با انعقاد قراداد بین سازمان بورس و سازمان صداوسیما یک کانال تلویزیونی ۲۴ ساعته برای آموزش بورس راه اندازی شود.

وی در خصوص دست کاری دولت در بازار سرمایه گفت: دستکاری که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس توسط دولت در بازار سرمایه مطرح کردند همان بازار گردانی است که در بازار وجود ندارد. حقوقی ها یک سهم را در قیمت سقف می فروشند و بعد می خواهند همان سهم را در قیمت کف جمع بکنند که این ایراد و اشکال است نباید این اتفاق صورت گیرد. نباید حقیقی های بازار سرمایه برداشت کنند که دولت بازار را دستکاری و مدیریت می کند. خیلی از این حقوقی ها شرکت های دولتی هستند و باید بازار گردانی کنند که اگر انجام ندهند حتما از ابزار های نظارتی خودمان که یکی از این ابزار ها تحقیق و تفحص است استفاده خواهیم کرد.

محسن علیزاده در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ما به مردم این است که در بازار سرمایه صبور باشند و عجله نکنند. سهام خود را بیرون نکشند. کسی که امروز سرمایه خود را بیرون می کشد قطعا فردا ضرر خواهد کرد که چرا امروز سهام خود را با این ارزش فروخت. ما نگران سرمایه های مردم هستیم و با تمام توان تلاش می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار