مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان مرکزی گفت: بالابردن تولید در واحد سطح و ایجاد اشتغال، یکی از اهداف اصلی تاسیس شرکت شهرک های کشاورزی است.
کد خبر: ۸۹۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ 08 September 2020



به گزارش تابناک مرکزی،علی شریفی افزود: بر اساس قانون پنجم توسعه در بخش توسعه روستایی، تشکیل شرکت شهرک های کشاورزی، تکلیف و اساسنامه آن در سال ۹۱ به تایید شورای نگهبان رسید و به هیات دولت ابلاغ شد.
وی یادآورشد: شرکت شهرک های کشاورزی، در عمل فعالیت خود را از نیمه دوم سال ۹۲ در تهران آغاز کرد و به مرور که شعب استان های دیگر تشکیل شد، شعبه استان مرکزی نیز در سال ۹۴ شکل گرفت.
وی اظهار داشت: وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره ی تولید کشاورزی در شهرک های کشاورزی، گلخانه ای، دامی و شیلاتی به عهده ی شرکت است.
وی ادامه داد: شرکت شهرک های کشاورزی با هدف هدایت، نظارت و توسعه شهرک های کشاورزی با فناوری نو و به منظور بهبود بهره وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه گذاری و کارآفرینی ایجاد شده است.
شریفی اظهار داشت: چشم انداز این اقدام، ایجاد فضای اطمینان بخش برای سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان با هدف تولید محصولات کشاورزی در محیط کنترل شده تولید تا سال ۱۴۰۴ است.
وی تاکید کرد: مجتمع ها و شرکت های کشاورزی، محیط های کنترل شده ی تولید محصولات کشاورزی هستند که مشمول مکانی با محدودیت معین، مدیریت یکپارچه و هدفمند با رعایت ضوابط و معیارهای فنی برای استقرار مجموعه ای از واحدهای تولیدی کشاورزی و مدیریت زنجیره تامین می باشند.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان در ادامه به ضرورت تشکیل شرکت اشاره کرد و گفت: ایجاد مدیریت یکپارچه و هدفمند برای افزایش بهره وری از منابع محدود بخش کشاورزی ، تدوین نظام بهره برداری متناسب برای اداره امور شهرک ها و مجتمع ، هدایت و جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان، تامین منابع و تسریع و تسهیل در پرداخت منابع بانکی و تکمیل زنجیره های تولید از جمله ذخیره سازی یا انبار، سورتینگ، بسته بندی، فرآوری، حمل و نقل و بازرگانی از جمله موارد
ضرورت تشکیل شرکت شهرک های کشاورزی است.
وی افزود: تسهیل در ارائه یافته های تحقیقی و فناوری های نوین به بهره برداران ،کاهش قیمت تمام شده ی محصول در شهرک ها و مجتمع های کشاورزی از طریق استفاده مشترک از بسیاری امکانات و خدمات ،امکان تولید محصولات سالم و ارگانیک در بستر مجتمع های کشاورزی و امکان حضور موثر در بازارهای داخلی و خارجی با توجه به میزان تولید محصول به لحاظ کمّی و کیفی از دیگرموارد ضرورت تشکیل شرکت شهرک های کشاورزی است.
شریفی به احداث یک شهرک گلخانه ای در خنداب اشاره کرد و گفت: این شهرک با مساحت ۱۲ هکتار در حال انجام زیرساخت است و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به فراخوان های انجام شده، امید می رود به زودی به سرمایه گذاران متقاضی، واگذار شود. وی یادآورشد: وظیفه اصلی ما به عنوان مسئول شرکت، هدایت و حمایت است تا سرمایه گذار در بخش سازه ها و تجهیزات همکاری کند و در راستای اهداف دولتی به تولید ادامه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار