نماینده مرودشت گفت: گاهی اوقات شاهد هستیم که تصمیمات حوزه سلامت تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار می‌گیرد که این امر می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیندازد. دولت باید با تامل و تدبر بیشتری در حوزه‌های حساس تصمیم گیری کند.
کد خبر: ۸۹۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 08 September 2020

به گزارش تابناک فارس: جلال رشیدی، درباره مسئولیت هر یک از شهروندان در مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: مسئولیتی که امروز هر یک از شهروندان جامعه برای مقابله با ویروس کرونا برعهده دارند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می‌گردد. هر یک از شهروندان باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله ۱.۵ متری که از سوی ستاد کرونا تاکید شده است را با جدیت دنبال کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر ما بتوانیم این مسئولیت را به درستی انجام دهیم در گام اول در راستای حفظ سلامتی خود گام برداشته‌ایم و در گام دوم به کادر درمانی کشور کمک کرده و سلامت سایر شهروندان را نیز به خطر نمی‌اندازیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به آن دسته از افرادی که پروتکل‌ها را نیز رعایت نمی‌کنند محترمانه تذکر داده شود. فردی که به آن تذکر داده می‌شود نیز باید بپذیرد که در قبال حفظ سلامتی دیگر مردم جامعه مسئول است و نباید کار اشتباه خود را توجیه کند. به عنوان مثال یک خانم بزرگوار زمانی که فراموش کرده بودم از ماسک استفاده کنم به من تذکر دادند و من نیز پذیرفتم که کارم اشتباه بوده است. توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی باید در قالب امر به معروف همگانی دنبال شود.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد: در مقابل نیز دولت وظیفه دارد بستر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کند و از افرادی که به شغل آنها و معیشت آنها آسیب وارد شده، حمایت کند. باید برنامه‌ها و راهکارهای عملی برای به حداقل رساندن آسیب کرونا تدوین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار