با توجه به زیرساخت فراهم‌شده و کارهایی که برای استفاده شهروندان از دوچرخه‌های اشتراکی انجام شده، می‌توان برای معرفی شهر شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه برنامه‌ریزی کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 05 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:پیشنهاد راه‌اندازی اداره دوچرخه نیز در شهرداری شیراز طی آینده‌ نزدیک به وزارت کشور داده شده است. در دو تا سه ماه آینده کاربران IOS هم امکان دریافت اپلیکیشن دوچرخه‌های اشتراکی را خواهند داشت.

شیرازی‌ها تاکنون استقبال چشمگیری از دوچرخه‌های اشتراکی کرده‌اند. از ۲۷ آذر ۹۸ تا ابتدای شهریور ۹۹، ۱۹۶ هزار و ۴۰۹ سفر با این دوچرخه‌ها انجام شده که تعداد سفرها به صورت روزانه به هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است.

آمارها نشان می‌دهند در این بازه زمانی از ۷۵ هزار و ۶۸۶ کاربری که ثبت‌نام کرده‌اند، ۳۲ هزار و ۵۰۸ کاربر از سفرهای بیدود بهره برده‌اند و متوسط زمان هر سفر نیز ۲۸ دقیقه بوده است.

در حال حاضر با توجه به شرایط ویژه کرونا تعداد دوچرخه‌های اشتراکی فعال شده در شیراز هزار و ۸۰۰ مورد است که یکی از راه‌های ایمن برای حمل‌ونقل مسافر درون شهری محسوب می‌شود. همچنین استفاده از شیوه حمل‌ونقل با دوچرخه سبب کاهش آلودگی هوا خواهد شد و ضامن سلامت شهروندان است.

از آنجا که شهر شیراز از جمله کلانشهرهای با هوای پاک محسوب می‌شود حفظ این وضعیت از مهم‌ترین دستور کارهای مدیریت شهری است.

کد خبر 546411

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار