مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش بینی می‌شود ۴۸ هزار تن خرما در امسال از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و به بازار مصرف ارسال شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ 02 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون و کوهچنار با بیان اینکه عملیات برداشت خرما از سطح ۶ هزار هکتار از نخلستان‌های شهرستان کازرون آغاز شده است، اظهار کرد: برداشت خرما از اوایل شهربور ماه در این شهرستان شروع شده است و در نیمه مهر ماه به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ۴۸ هزار تن خرما در امسال از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و به بازار مصرف ارسال شود.

رشیدی با بیان اینکه این شهرستان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی جایگاه اول تولید خرما را در استان فارس به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: عمده محصول خرمای این شهرستان در بخش‌های خشت و کنارتخته و بالاده تولید می‌شود.

او با اشاره به اصلاح و نوسازی نخلستان‌های کازرون، گفت: با توجه به استعداد و شرایط مناسب این شهرستان در تولید خرما، توسعه کشت ارقام جدید تجاری و بازار پسند نظیر خرمای پیارم و مجول در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: ارقام مهم خرما در این شهرستان کبکاب و زاهدی (قصب) است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، خرما ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار