حسن پور با بیان اینکه بزرگترین معضل شیراز زباله گردی است، ابراز کرد: بخش عظیمی از این اتفاقات به دلیل حضور تشکل هایی است که زیرمجموعه شهرداری نیستند و فعالیت آنها غیرقانونی است و هرچه سریعتر باید جلو این موضوع گرفته شود.
کد خبر: ۸۹۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 02 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محمدرضا محمد حسن پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتظار از مردم این است که مراعات پاکبان ها را کنند، تصریح کرد: اگر زباله ای در شهر ریخته شود هیچوقت مسئولان به دنبال جمع آوری آن نیستند بلکه در این زمینه سلامت پاکبان ها به خطر می افتد.

حسن پور با اشاره به جمع آوری زباله توسط برخی از گروه ها در سطح شهر شیراز گفت: متاسفانه در شیراز برخی از اتحادیه ها و مجموعه های صنفی به خود اجازه داده اند که در قالب اتحادیه آسیاب داران و الافان و برخلاف مقررات، جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت داشته باشند؛ این درحالی است که قانون صراحتا سازمان پسماند شهرداری را مکلف به جمع آوری پسماند کرده است و لذا جمع آوری زباله توسط برخی گروه ها هیچ گونه وجهه قانونی ندارد.

حسن پور با بیان اینکه بزرگترین معضل شیراز زباله گردی است، ابراز کرد: بخش عظیمی از این اتفاقات به دلیل حضور تشکل هایی است که زیرمجموعه شهرداری نیستند و فعالیت آنها غیرقانونی است و هرچه سریعتر باید جلو این موضوع گرفته شود.

جمع آوری روزانه ۷ تا ۱۴ تن زباله عفونی در شیراز

در ادامه رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز با بیان اینکه پسماندهای عفونی مراکز درمانی و بیمارستانی در این کلانشهر به شکل بهداشتی جمع‌آوری و دفع می‌شود، عنوان کرد: روزانه بین ۷ تا ۱۴تن پسماند عفونی از ۹۱۹ مرکز بیمارستانی و درمانگاهی اعم از پزشکی و دندانپزشکی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز جمع‌آوری و دفع می‌شود.

علی ناصری با بیان اینکه میزان تولید روزانه پسماند در بخش خانگی یکهزار و ۱۰۰ تن است، یادآور شد: ضروری است که شهروندان در جداسازی زباله‌های خشک و تر، مشارکت و همراهی داشته باشند تا شاهد ارتقا خدمات شهری باشیم.

به گفته وی در راستای مدیریت و کاهش تولید پسماندهای خانگی باید آحاد جامعه نسبت به اهمیت اقتصادی زباله بیشتر آگاه شوند. ناصری با بیان اینکه نوع نگاه به سازمان پسماند در گذر زمان شاهد تحولات اساسی و بنیادینی شده و نقش این سازمان در بهبود شاخصه های محیط زیستی به ویژه در زمینه آب و خاک مشهود است، ابراز کرد: پیاده سازیطرح جامع و طرح تفضیلی برای شهرهایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند از سال ۸۶ تا ۸۸ تدوین طرح جامع مدیریت پسماند در دستور کار این سازمان قرار گرفت اما به دلایلی به تعویق افتاد و در نهایت در سال گذشته در ۱۳ بند و ۸۵ شرح خدمات به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار